افتتاح شهرک صنعتی صنایع دریایی بندرعباس در هفته دولت

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: شهرک صنعتی صنایع دریایی به وسعت ۲۲۰ هکتار برای استقرار صنایع کوچک و متوسط مرتبط با صنایع بزرگ کشتی سازی در هفته دولت افتتاح می‌شود.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، سید امیر امیری زاد گفت: با راه اندازی شهرک صنعتی صنایع دریایی در محدود مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل بندرعباس، تمام نیاز‌های مرتبط با صنایع کشتی سازی در استان تامین خواهد شد.

او گفت: این شهرک برای انعقاد قرارداد با سرمایه گذاران در بخش‌های مرتبط با کشتی سازی آماده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: در ۴ ماه امسال حدود ۶۰ هکتار از اراضی شهرک‌های صنعتی استان در قالب ۳۶ قرارداد سرمایه‌گذاری واگذار شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ و نیم برابر شده است.

امیری زاد افزود: دو ناحیه صنعتی جدید امسال مصوب شد و تا شهریور دو ناحیه جدید دیگر هم مصوب و عملیات اجرایی این ناحیه‌های صنعتی تا پایان سال آغاز خواهد شد.

او گفت: امسال ۵ واحد صنعتی غیر فعال در استان به چرخه تولید بازگشتند و ۴۵ واحد تا پایان سال به چرخه تولید باز خواهند گشت و زمینه اشتغال مجدد حدود ۹۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان گفت: پارسال ۴۶ واحد صنعتی غیرفعال در استان به چرخه تولید بازگشتند و۸۴۰ مشغول بکار شدند.

امیری زاد افزود: استان هرمزگان دارای ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب است که ۲۴ شهرک و ناحیه صنعتی تاکنون به بهره برداری رسیده و ۳ شهرک و ناحیه صنعتی مربوط به بخش خصوصی است.

او گفت: در این شهرک‌ها ۴۴۳ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۵۹۰۰ نفر فعالیت می‌کنند.

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

3 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

3 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل