افزایش قیمت شرکت‌های بزرگ کشتیرانی در خلیج فارس

پنجمین شرکت بزرگ کشتیرانی در جهان اعلام کرد علی‌رغم نگرانی در مورد تنش در خلیج فارس، اقدامات امنیتی کافی برای ادامه فعالیت در منطقه خلیج فارس را دارد.

CMA CGM، به گزارش مارین‌نیوز، پنجمین شرکت بزرگ کشتیرانی در جهان اعلام کرد علی‌رغم نگرانی در مورد تنش در خلیج فارس، اقدامات امنیتی کافی برای ادامه فعالیت در منطقه خلیج فارس را دارد.

خلیج فارس، یک مسیر کلیدی برای نفتکش‌ها است درحالی‌که شرکت‌های کشتی‌های کانتینری اغلب از مسیر کانال سوئز استفاده می‌کنند.

شرکت CMA CGM خدمات در ایران را سال گذشته به علت تحریم‌های آمریکا متوقف کرد اما رودولف سعد، رئیس این شرکت گفت این شرکت هنوز در خلیج فارس کشتیرانی می‌کند.

وی به خبرنگاران در کنفرانس خبری گفت: «ما همچنان به آنجا می‌رویم.»

وی در پاسخ به پرسشی در مورد افزایش دادن امنیت کشتی‌ها از سوی این شرکت در خلیج فارس گفت: «نه، زیرا اقداماتی که ما قبلا انجام دادیم کافی است.»

شرکت‌های کشتیرانی بزرگی نظیر مرسک، شرکت مدیترین شیپینگ، CMA CGM و گروه کانتینری آلمانی هاپج-لویدز، تمامی این هفته به مشتریان خود اطلاع دادند که قیمت‌هایشان را برای کانتینرهای در خلیج فارس افزایش خواهند داد.

سعد توضیح داد علی‌رغم تاثیر تنش‌ها در غرب آسیا و اختلاف تجاری میان آمریکا و چین، مجموع حجم فعالیت های تجاری شرکت CMA CGM خوب بوده است.

به گزارش مارین‌نیوز، پیش از این، پس از حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان هزینه بیمه کشتی‌ها در این منطقه حداقل ۱۰ درصد حدود ۲ هزار دلار افزایش یافت و روزانه به ۱۳ هزار دلار رسید.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ترس در جان انگلیسی ها افتاد/ نفتکش لندنی ها وارد تنگه هرمز نمی شود

د تیر 17 , 1398
بلومبرگ گزارش داد: یک نفتکش شرکت نفتی «بریتش پترولیوم» از ورود به تنگه هرمز امتناع کرده و در خلیج فارس مانده است.

شاید برای شما جالب باشد