بررسی ایجاد کریدور خلیج فارس-دریای سیاه

وزیر راه و شهرسازی اجلاس سوچی و نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای کاسپین را گامی مثبت در جهت هماهنگ‌سازی و یکسان‌سازی جریان عبور کالا با صدور بارنامه الکترونیکی واحد عنوان کرد و بحث و بررسی پیرامون تکمیل و توسعه کریدور شمال-جنوب و خلیج فارس-دریای سیاه را مهم برشمرد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی

به گزارش مارین‌پرس، محمد اسلامی که پس از اجلاس ترکمنستان برای شرکت در «نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل ایران، روسیه و آذربایجان» به سوچی روسیه سفر کرده بود، توسعه روابط حمل‌ونقل ریلی، حذف روادید رانندگان کامیون، تکمیل کریدور شمال-جنوب ‌و گسترش روابط دریایی را مهم‌ترین موارد مذاکره با همتایان خود در این نشست عنوان کرد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اجلاس سوچی و نشست مشترک وزرای حمل‌ونقل پنج کشور ساحلی دریای کاسپین به برداشتن گامی مثبت در جهت هماهنگ‌سازی و یکسان‌سازی جریان عبور کالا با صدور بارنامه الکترونیکی واحد از مبدا تا مقصد کمک کرد.

وی بررسی رفع موانع خواسته و ناخواسته در مرزهای سه کشور را نکته بعدی برشمرد و گفت: با شروع این مذاکرات لغو روادید رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای بین‌المللی در دست پیگیری قرار گرفته است.

اسلامی در ادامه به بحث و بررسی پیرامون ایجاد کریدور خلیج فارس-دریای سیاه اشاره کرد و گفت: راه اندازی کریدور خلیج فارسدریای سیاه با هدف توسعه ترانزیت از اهمیت بالایی برخوردار است.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش سطح کیفیت در حوزه دریانوردی / تحریم‌ها دریانوردان را از پای در نیاورد

ج مرداد 25 , 1398
کمبود تسهیلات، دوری از خانواده ، نبود امنیت شغلی، ایجاد شرایط سخت ناشی از تحریم ها، تنها بخش کوچکی از مشکلات دریانوردان است.
دریانوردان ایرانی

شاید برای شما جالب باشد