در حالی که قرار بود نخستین سفر کشتی بوشهر-دوحه دوم شهریور ماه امسال انجام شود، مشکلات زیادی دست به دست هم داد تا نهایتاً مردم این جواب را از مسئولان بشنوند که کشتی بوشهر-دوحه حرکت می کند، اما کِی؟ معلوم نیست.
به گزارش ماریننیوز، بر اساس اعلام قبلی قرار بود نخستین کشتی بوشهر-دوحه حرکت خود را دوم شهریور ماه آغاز کند که به گفته سیاوش ارجمند زاده – مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر – این کشتی قابلیت جا به جایی هزار و ۶۰۰ نفر مسافر و دو هزار تن بار را به صورت کانتینری دارد.
با وجود آنکه قیمت بلیط این کشتی و دیگر جزئیات سفر آن که قرار بود به صورت هفتگی انجام شود، مشخص شده بود اما این اتفاق نیافتاد، نهایتاً همین مسئول دولتی به ایسنا گفت: مشکلاتی برای این کشتی به وجود آمد و در درجه دوم میخواستیم مسافر را هم به صورت همزمان به این سفر برسانیم و قرار بود، آژانسهای مسافرتی و تورهای گردشگری این کار را انجام دهند و نسبت به فروش آن اقدام کنند.
ارجمند زاده در گفت و گو با ایسنا درباره علت تاخیر بیش از دو هفتهای حرکت این کشتی و آیا این موضوع به صورت کلی منتفی شده است یا خیر؟ افزود: این که پس از حدود ۲۰ روز از موعد حرکت نخستین کشتی ایرانی بوشهر-قطر گذشته و این اتفاق نیفتاده است، دلایل مختلفی دارد و یکی از آنها مشکلاتی است که در دوحه به وجود آمده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر دوحه ترمینال مسافری خود را بازسازی میکند و قرار شده به زودی عملیات بازسازی تمام شود اما هنوز زمان آن را نمی دانیم. از سوی دیگر کشتی در نظر گرفته شده باید بتواند از سوخت یارانه ای استفاده کند و اگر قرار باشد که سوخت این کشتی با نرخ آزاد محاسبه شود صرفه اقتصادی و مزیتی نسبت به دیگر وسایل حمل و نقل ندارد، در همین راستا شرکت خصوصی مورد نظر پیشنهادات خود را برای دریافت سوخت یارانهای ارائه کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: نمی توانتم این مشکلات را نشانه منتفی شدن پروژه کشتیرانی بوشهر-دوحه قلمداد کنم اما مشکلات بسیاری در این زمینه به وجود آمده و امیدوارم هرچه سریعتر حل شود که البته زمان آن را نمی دانم.
منبع: ایسنا
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…