راه اندازی شرکت حمل و نقل بین المللی در مازندران الزامی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران، راه اندازی شرکت حمل و نقل بین المللی را برای توسعه مناسبات با روسیه و اوراسیا الزامی دانست.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، حسن خیریان‌پور در اولین جلسه ستاد توسعه مناسبات روسیه با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالفعل و بالقوه استان مازندران برای توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا به ویژه کشور روسیه، افزود: همکاری‌های دو جانبه در بخش‌های استاندارد، گمرکی، بانکی، صنعتی معدنی، کشاورزی، سرمایه گذاری، حمل و نقل دریایی، رورو ریلی بندر امیرآباد، بیمه نامه، ضمانت نامه و سیاست‌های تجاری و بانکی ضروری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۸ قلم از محصولات و کالاها از مازندران به روسیه صادر می‌شود لذا ضرورت ایجاب می‌کند علاوه بر تسریع در راه اندازی شرکت حمل و نقل بین المللی در مازندران، وزارت صنعت, معدن و تجارت مساعدت‌های ویژه ای معمول تا هر چه سریع‌تر پایانه‌های صادراتی استان مازندران به افتتاح و بهره برداری برسند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران هماهنگی برای تسهیل و تسریع در ترخیص به موقع کالاهای ایرانی در بنادر روسیه و ضرورت بهره گیری از تعرفه‌های ترجیحی اتحادیه اوراسیا، ایجاد انبارهای سرپوشیده مجهز برای تخلیه کالاهای میوه و تره بار در روسیه، ایجاد پرواز هوایی ساری – آستراخان روسیه و برقراری تسهیلات ویژه انتقال پول و تقویت روابط بانکی را خواستار شد تا ستاد روسیه مورد پیگیری ویژه قرار دهد.

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

3 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

3 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل