موضوعات: دریانوردان

اعمال محدودیت‌های جدید توسط کشور‌ها برای دریانوردان

اتحادیه تجارت بین‌المللی برای مدیریت کشتی و خدمه InterManager در نامه‌ای به دبیر کل IMO اعلام کرد محدودیت‌های جدیدی در ارتباط با تغییر خدمه در برخی بنادر آسیایی دوباره برقرار شده که می‌تواند زنگ خطر مجددی برای صنعت کشتیرانی باشد.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، کاپیتان “Kuba Szymanski” دبیر‌کل این اتحادیه از “کیتاک لیم” دبیرکل IMO خواست تا حمایت بیشتری از صنعت دریانوردی داشته باشند، زیرا برخی کشور‌ها محدودیت‌های بیشتری را برای دریانوردان قائل شده‌اند.

بر اساس این گزارش در این نامه آمده است برخی از کشور‌ها تغییر خدمه را اولویت قرار داده و همکاری بیشتری برای حضور خدمه در خانواده و یا بالعکس انجام گرفته بود متاسفانه بار دیگر با شیوع موج دوم ویروس کرونا چند بندر مهم آسیا محدودیت‌های تغییر خدمه را افزایش داده‌اند و غربالگری دریانوردان در هفته‌های اخیر بیش از پیش افزایش یافته است.

 در این راستا چندی قبل بنادر هنگ‌کنگ و سنگاپور اعلام کردند که محدودیت‌های تغییر خدمه را کاهش داده و تسهیلات لازم را برای اعزام آنان به خانه فراهم کرده‌اند، اما متاسفانه این محدودیت‌ها دوباره افزایش یافته است.

InterManager ازIMO خواسته است تا دوباره خود را درگیر مسایل تغییر خدمه کند، زیرا برخی از بنادر آسیایی حسن نیت لازم را برای جابه‌جایی آنان به کار نمی‌گیرند.

کاپیتان “Kuba Szymanski” در ادامه یاد‌آور شده است اخیراً MPA سنگاپور با صدور دستورالعملی تغییر خدمه برای کشتی‌های غیر‌سنگاپوری را ممنوع اعلام کرده که در صورت ادامه این وضعیت شرایط خطرناکی برای دریانوردان در این کشور حاکم خواهد شد. در واقع این کار سنگاپور نقض مقررات به شمار می‌رود.

وی از “کیتاک لیم” خواست با صدور دستورالعمل مجدد حساسیت لازم را نسبت به این موضوع نشان دهد.

وی گفت: ما مخالف نقض مقررات ایمنی، رعایت پروتکل‌های اجتماعی و سلامت دریانوردان نیستیم  بلکه خواستار تعیین مقرراتی برای تغییر خدمه هستیم تا به راحتی صورت گیرد. برای مثال چندی پیش با همکاری و مشارکت ITF، تعداد ۱۴ دریانورد اکراینی که بدون دستمزد و حتی بدون دسترسی به مواد غذایی با مشکلات فراوان که در بنادر برزیل بلاتکلیف مانده بودند، به خانه‌های خود بازگشتند که اگر این اتفاق نمی‌افتاد معلوم نبود آنان چه سرنوشتی پیدا می‌کردند.

وی در پایان گفت: سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO و سایر سازمان‌های مردم‌نهاد باید کاری کنند که چنین مشکلاتی پدید نیاید، زیرا در صورت افزایش فشار بر دریانوردان انگیزۀ کاری پایین آمده و زنجیرۀ تأمین کالا آسیب می‌بیند.

انتشار
منتشر شده توسط:
شکیلا لشکری
برچسب‌ها: کرونا

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

3 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل