برداشت هزار و 500 میلیون فوت مکعب گاز از سه سکوی فاز 14 پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی در شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس گفت: سومین سکوی فاز 14 در یارد کشتی‌سازی شرکت ایزوایکو بندرعباس بارگیری شد.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، محمدمهدی توسلی پور اظهار کرد: خوشبختانه امروز بارگیری آخرین سکوی فاز 14 در یارد کشتی‌سازی یا شرکت ایزوایکو بندرعباس انجام شد.

وی افزود: از چهار سکویی که به فاز 14 پارس جنوبی اختصاص داده شده، دو سکو در حال بهره‌برداری است، سکوی سوم در حال بارگیری و آخرین سکو هم در بوشهر توسط شرکت صدرا در حال ساخت است و تا پایان نیمه اول سال 98 همین عملیات را طی خواهد کرد و نصب آن انجام خواهد شد.

مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی در شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این سکو به مدار تولید فاز 14 پارس جنوبی به یک میلیارد فوت مکعب در روزی که هم‌اکنون از دو سکوی قبلی که ساختش توسط همین شرکت انجام شده، برداشت 500 میلیون فوت مکعب معادل 14 میلیون مترمکعب در روز گاز از میدان مشترک پارس جنوبی محقق خواهد شد.

فاز 14 پارس جنوبی چهار سکو دارد

توسلی پور اضافه کرد: فاز 14 پارس جنوبی چهار سکو دارد که درمجموع رسالت فاز 14 برداشت دو میلیارد فوت مکعب در روز گاز از میدان مشترک پارس جنوبی است.

وی عنوان کرد: این دو میلیارد فوت مکعب بر عهده چهار سکو گذاشته شده که امروز شاهد بارگیری سومین سکو از چهار سکوی فاز 14 هستیم.

مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی در شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد: دو سکو در سال 97 به تولید رسیدند، نصب‌شده و در حال بهره‌برداری است.

توسلی پور ادامه داد: این سکو آخرین سکویی است که در حوزه اختیار ایزوایکو بوده و سکوی چهارم در یارد صدرا در بوشهر در حال ساخت است و زنجیره تولید برداشت دو میلیارد فوت مکعب از میدان مشترک پارس جنوبی با این چهار سکو تمام خواهد شد.

آخرین اخبار:

شماره 8/ساختمان ماهی سفید چالوس؛ نماد ساحلی صیادان شمال

احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویت‌سازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی می‌تواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد

4 ماه قبل

شماره 7/ برج نارنج بابلسر؛ نماد گردشگری سلامت شمال ایران

احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.

4 ماه قبل

شماره 6/ نماد ساحلی دلفین؛ ارمغان زیبایی و نشاط بندرعباس

امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعه‌های اداری و تجاری، رستوران‌ها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعه‌یافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کرده‌اند که این نوید داده می‌شود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرین‌پرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاک‌پشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به  استفاده از کشتی‌ غول‌پیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…

4 ماه قبل