دکل دریای الیما همان ایران خزر سابق متعلق به شرکت حفاری شمال همچنان بیکار است. این دکل پس از عقد قرارداد در مردادماه سال ۹۶ به مدت ۱۲ ماه امکان فعالیت داشت که پس از پایان قرارداد هنوز فعالیتی نداشته است.
به گزارش ماریننیوز، دکل دریای الیما همان ایران خزر سابق متعلق به شرکت حفاری شمال همچنان بیکار است. این دکل پس از عقد قرارداد در مردادماه سال ۹۶ به مدت ۱۲ ماه امکان فعالیت داشت که پس از پایان قرارداد هنوز فعالیتی نداشته است.
خدماتدهی این دکل در زمان مدیرعاملی حمیدرضا گلپایگانی از دو سال قبل در مرحله مذاکره برای تمدید قرارداد با کارفرما قرار گرفت و تا به امروز هیچ تغییری در روند انجام کار و فعالیت این دکل در دوره مدیرعاملی فعلی صورت نگرفته است.
براین اساس، آخرین درآمد شناسایی شده تا ۱۱ مردادماه ۹۷ برای این دکل معادل ۶۹۷ میلیاردو ۶۷۳ میلیون ریال اعلام شده است.
این در حالی است که تاریخ بقیه قراردادهای عقد شده برای حفاریهای خشکی و دریایی شرکت حفاری شمال به سال ۹۶ و نیمه نخست سال ۹۷ یعنی در زمان مدیرعامل حمیدرضا گلپایگانی بازمیگردد و در دوره مدیریت جدید برای دکلها نه تنها یک قرارداد جدید منعقد نشده بلکه کار مذاکره تمدید قرارداد دکل الیما نیز به تعویق افتاده است.
در کل کشور ۱۳۸ دستگاه حفاری که حدود ۴ درصد از کل تعداد دکلهای دنیا به شمار میرود، وجود دارد که ۱۱۵ دستگاه از این تعداد در بخش خشکی و ۲۳ دستگاه در بخش دریا حضور دارند. شرکت حفاری شمال ۹ دستگاه حفاری در خشک و ۳ دستگاه حفاری دریایی از بازار حفاری کل کشور را در اختیار دارد. در کل ۹ درصد از این بازار به حفاری شمال تعلق دارد.
شنیدهها حاکی از آن است که عیدیزاده سر کار نمیرود و تنها برای دریافت مستمری بالا در زمان بازنشستگی خود که نزدیک است، تلاش میکند سمت مدیرعاملی را حفظ کند. وی به نمایندگی و عضو حقوقی از شرکت مالی و سرمایهگذاری پیشرو ایران در هیات مدیره حفاری شمال قرار گرفته است.
این در حالی است که هیات مدیره شرکت حفاری برای اصلاح ساختار مالی خود برنامه افزایش سرمایه یکصد درصدی را برای ثبت در سه ماهه دوم سال ۹۸ در دستور کار خود دارد. به گزارش وانانیوز، شنیدهها حاکی از این است که کارمندان شرکت حفاری شمال با گذشت از سال حقوق آنها پرداخت نشد.
منبع: وانانیوز
اخبار پیشنهادی:
http://marinenews.ir/2019/06/02/companynews/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B6%D9%87-%D8%B2%D9%85/
http://marinenews.ir/2019/06/15/companynews/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%DA%A9%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D9%85-%D9%81%D8%A7%D8%B2-14-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85/
http://marinenews.ir/2019/06/10/companynews/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%B9%D9%85%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D8%B9%D8%B1%D8%B4%D9%87-%DB%B9%DB%B4%DB%B0-%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D8%B3%D9%83%D9%88%DB%8C-%D9%85%DB%8C%D8%AF%D8%A7/
http://marinenews.ir/2019/06/15/companynews/%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D9%87-%D8%B3%DA%A9%D9%88%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B2-14-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%88-500-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88/
http://marinenews.ir/2019/06/15/companynews/%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D9%87-%D8%B1%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%A2%D8%B3%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%B1/
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…