جزئیات دارایی صندوق توسعه صنایع دریایی‌/ دولت در تأمین منابع مشکل دارد

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی با بیان اینکه تأمین منابع صندوق توسعه دریایی از سوی دولت با مشکلاتی مواجه شده است،‌ گفت: تنها ورودی این صندوق 2 سال قبل بود.

سیامک سید مرندی - رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، سیامک سید‌مرندی‌ درباره نحوه حمایت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی از صندوق توسعه صنایع دریایی اظهار داشت: صندوق توسعه صنایع دریایی یا منابع بانکی در این حوزه، منابعی هستند که باید هدفمند در اختیار هدفی قرار گیرند، صندوق توسعه صنایع دریایی هم  10 سال پیش در جهت حمایت از صنایع دریایی ‌ابلاغ‌ و آئین‌نامه آن انجام شد.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی تأکید کرد: ایجاد این آیین‌نامه تکالیف دیگری بر دوش بازیگران صنعت گذاشته بود که باید به درستی انجام دهند؛ اول باید منابع صندوق تأمین شود که محدودیت‌‌هایی داشت.

تنها ورودی صندوق توسعه صنایع دریایی 2 سال پیش بود

وی اضافه کرد: تنها ورودی این صندوق 2 سال قبل بود که با تلاش وزیر فعلی صنعت که قبلاً رئیس کمیسیون صنایع بود، انجام شد.

سیدمرندی ادامه داد: اما قوانین دیگری آمد که در افزایش منابع این صندوق با تأخیر مواجه شدیم، در راستای آنکه بهره‌وری این صندوق افزایش یابد توافق شد‌ که اگر حداقل منابعی هم وجود دارد یا به صندوق وارد می‌شود با مدیریت دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی متمرکز‌ شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی اضافه کرد: تأکید کردیم که منابع این صندوق حتی اگر در حداقل هم باشد، ‌هزینه‌کرد آن باید در مسیر‌ تحقق بخش اقتصاد مقاومتی باشد و هیچ طرحی خارج از برنامه اقتصادی مصوب و تأیید نمی‌کنیم مگر اینکه منابع طرح اقتصاد مقاومتی تأیید و تکمیل شده باشد و بعد در مازاد آن، منابع را مدیریت کنیم.

دولت در تأمین منابع صندوق توسعه دریایی مشکلاتی دارد

وی ادامه داد: تأمین منابع صندوق توسعه دریایی از سوی دولت با مشکلاتی مواجه شده است،‌ اما همان‌طور که گفتم ورودی‌هایی داشته است.

سیدمرندی بیان کرد: اصلاحاتی در طرح توسعه و حمایت از صنایع دریایی در حال ایجاد است که موانع و ضعف‌هایی که در قانون قبلی رفع نشده است را اصلاح کرده و قوانین به واقعیت‌ نزدیک کنیم تا صندوق هم رسالت خود را به درستی انجام دهد.

حمایت ویژه وزیر راه و سازمان بنادر از دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی درباره تعامل دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور با سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریا، بنادر و قوانین دریایی، جایگاه خود را دارد و به درستی کار می‌کند، تعامل سازمان بنادر با شورای عالی صنایع دریایی مناسب است، سازمان بنادر ‌یکی از ارکان شورای عالی صنایع دریایی‌ به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی است.

وی اضافه کرد: در این شورای عالی صنایع دریایی 6 وزیر و 2 معاون وزیر عضو هستند و تقریباً یک هیأت دولت از وزرا و اعضای این شورا هستند.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان نماینده سازمان جهانی دریانوردی، اعمال قوانین و حاکمیت می‌کند، با دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی تعامل تنگاتنگ دارند و حمایت کامل می‌کنند و وزیر راه و شهرسازی هم از این دبیرخانه ‌حمایت ویژه‌ای کرده است.

تعمیر‌ 100 درصد شناورهای سازمان بنادر در داخل

سیدمرندی اضافه کرد: ‌100 درصد تعمیرات شناورهای مربوط به سازمان بنادر در داخل انجام می‌شود.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی همچنین‌ ساخت ‌61 فروند شناور به‌ صورت ترک تشریفات و جدا از مناقصه هم به سازندگان داخلی ‌سفارش داده‌اند‌ که کار در حال انجام است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ایجاد شهرک های صنعتی تولیدی خارجی در مناطق آزاد کشور

ش شهریور 2 , 1398
در دوران جدید که دوره جهانی شدن همه امور نامیده می شود، می توان با بهره گیری از ظرفیت های تکنولوژیک و سرمایه گذاری کشورهای هندوستان، ترکیه، روسیه و چین نسبت به رونق تولید در مناطق آزاد ایران و ارتقاء توان صادراتی کشور گام موثری برداشت.
سکوهای گازی و نفتی شهرک صنعتی دریایی

شاید برای شما جالب باشد