پایان چهار پروژه مهم تعمیراتی، بازسازی و نوسازی در منطقه عملیاتی سیری

مدیر امور تولید شرکت نفت فلات قاره ایران گفت: با انجام یک هفته عملیات فشرده، چهار پروژه تعمیراتی، بازسازی و نوسازی توسط همکاران منطقه عملیاتی سیری در راستای پایداری تولید به پایان رسید.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 به گزارش مارین‌نیوز از شرکت نفت فلات قاره ایران، دکتر محمدحسین دانشفر افزود: با مشاهده نشتی در قسمت جذر و مدی رایزر 16 اینچ سکوی ایلام، تعویض رایزر در برنامه منطقه عملیاتی سیری قرار گرفت. بدین منظور با تامین گاز مصرفی نیروگاه‌های منطقه از طریق عسلویه در روز جمعه 8 شهریور، کلیه چاه‌های میدان اسفند بسته شده و چهار عملیات تعمیراتی هدفگذاری شده، با موفقیت به پایان رسید.

وی گفت: در این راستا با مشاهده نشتی در خطوط لوله فرسوده رایزر 16 اینچ نفت و 18 اینچ گاز سکوی ایلام در یک عملیات فشرده و سنگین تعمیراتی و با استفاده از توان داخلی تعمیرات دریایی شرکت و همت همکاران منطقه عملیاتی سیری و سکوی ایلام، توپک‌رانی‌های مورد نیاز در مسیر خطوط، برشکاری بخش فرسوده رایزر 16 اینچ نفت و 18 اینچ گاز بر روی سکوی ایلام انجام و با نصب قطعات جایگزین و سپس جوشکاری، سنگ‌زنی، تست تحت نظارت بازرسی فنی و رعایت الزامات کامل ایمنی، بازسازی و نوسازی این خطوط انجام و چاه‌های مربوطه در مدار تولید قرار گرفتند. 

 دانشفر با بیان اینکه به موازات انجام عملیات بازسازی و نوسازی یاد شده و استفاده از فرصت موجود، اسپیدگذاری و جداسازی تفکیک‌کننده 710 جهت تعمیرات اساسی نیز انجام گردید، گفت: عملیات اسپیدگذاری و تخلیه فشار ظرف (لخته‌گیر) در تاسیسات خشکی جهت لجن‌روبی و بازدید داخلی آن نیز پس از آماده‌سازی مسیرهای ورودی و خروجی به موازات این عملیات انجام و پس از تمیز‌سازی کامل لخته‌گیر و آماده نمودن آن، گام دیگری در راستای انجام تولید ایمن و پایدار برداشته شد.

وی ضمن تشکر از همکاران محترم منطقه سیری به‌ویژه همکاران سکوی ایلام و تیم‌های تعمیرات تاسیسات دریایی، گفت: این عملیات فشرده که با استفاده از توان همکاران منطقه عملیاتی سیری و سکوی ایلام و به صورت کامل توسط تیم‌های تعمیراتی دریایی و خشکی انجام شد، در مدت یک هفته و زودتر از موعد برنامه‌ریزی شده به اجرا رسید که در نوع فعالیت‌های تعمیراتی دریا بی‌نظیر بوده و صرفه‌جویی قابل توجهی را متوجه شرکت نمود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

مهمترین برنامه‌های مدیرعامل جدید شرکت نفت فلات قاره ایران

ی شهریور 24 , 1398
علیرضا سلمان‌زاده مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران تلاش برای به پایان رساندن پروژه‌ها، حفظ نیروهای متخصص شرکت، ایجاد آرامش سازمانی برای کارکنان و خانواده‌ها، ارتقا و پایش سطح پیشرفت پروژه‌ها ورا از مهمترین برنامه‌های خود در این شرکت اعلام کرد.
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل های جدید و قدیم شرکت نفت فلات قاره ایران

شاید برای شما جالب باشد