اقتصاد دریا محور از راهبردهای اصلی توسعه هرمزگان است

استاندار هرمزگان عنوان کرد: توجه به شکوفایی و رونق اقتصاد دریا محور از محورهای اصلی توسعه هرمزگان محسوب می شود و از همین رو پرورش ماهی و میگو و تجارت از طریق دریا در راستای تحقق این اقتصاد در دستور کار قرار دارد.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، پرورش میگو ارزآوری، اشتغال و مزیت‌های اقتصادی فراوانی برای هرمزگان به همراه دارد و از راهبردهای توسعه اقتصاد دریا محور هرمزگان است

همچنین طبق اعلام استاندار هرمزگان، هرمزگان محور پرورش میگو در منطقه جنوب کشور است و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای تولید ۱۰۰ هزار تن میگوی پرورشی تا سال ۱۴۰۰ در این منطقه هدف گذاری شده است.

فریدون همتی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان برنامه ششم توسعه باید به تولید ۲۰۰ هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان برسیم.

وی تصریح کرد: با رسیدن به رقم تولید ۲۰۰ هزار تن میگوی پرورشی در هرمزگان تنها از این طریق بیش از یک میلیارد دلار صادرات خواهیم داشت.

استاندار هرمزگان گفت: این نشان می دهد که پرورش میگو یک ظرفیت عظیم در راستای ارزآوری و اشتغال و دارای مزیت‌های اقتصادی فراوان برای هرمزگان است.

همتی بیان داشت: در حوزه پرورش میگو در هرمزگان یک کار کاملاً صنعتی مدرن با تکیه بر دانش و فناوری روز در حال انجام است که مردم این استان از اشتغال و مزایای اقتصادی این طرح ها به صورت گسترده بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: طبق توافق صورت گرفته با شرکت شهرک های کشاورزی، آماده سازی اراضی پرورش میگو در هرمزگان توسط این شرکت انجام می شود.

همتی تاکید کرد: متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه پرورش میگو باید از توانمندی کافی برخوردار بوده و برای ایجاد زیرساخت ها در این حوزه هزینه کنند.

در پروژه‌های پرورش میگو اولویت با نیروی بومی است

استاندار هرمزگان بیان داشت: در اجرای طرح ها و پروژه های پرورش میگو، اولویت ما به کارگیری نیروهای بومی استان برای اشتغال در این طرح ها است.

به گفته وی طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته ساکنان روستاها و مناطق ساحلی که پرورش میگو در آنها در حال اجراست، با تشکیل تعاونی های مختلف در این طرح ها مشارکت می کنند.

یش از ۲ هزار و ۸۳۰ هکتار از زمین‌های پرورش میگو در هرمزگان با ۱۵ سایت و ۲۳۹ مزرعه زیر کشت رفته و هم اکنون ۱۷ مرکز تکثیر میگو در این استان فعال می‌باشد که یک هزار و ۴۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید کرده‌اند و از این تعداد ۳۲۰ میلیون قطعه به استان‌های دیگر صادر شده است.

به گزارش مارین‌نیوز، توسعه صنعت پرورش میگو و شیلات از جمله ارکان اقتصاد دریا محور است که اگر با جدیت پیگیری شود می‌توانیم شاهد توسعه اقتصاد ملی کشور باشیم.

منبع: ایرنا

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گشت دریایی سپاه یک نفتکش در تنگه هرمز توقیف کرد

پ تیر 27 , 1398
روابط عمومی منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران اعلام کرد: یک کشتی خارجی حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق توسط گشت های شناور سپاه توقیف شد.

شاید برای شما جالب باشد