ظرفیت صید و صیادی جاسک بی نظیر است

‌‎معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و‌ فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان به همراه رئیس گروه مرکزی مدیریت بنادرصیادی استان از بندر صیادی گوگسر،اداره شیلات جاسک و پایگاه یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات جاسک بازدید کردند.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان با بیان اینکه ظرفیت صید و صیادی شهرستان جاسک  در کشور و منطقه کم نظیر است و از حدود ۸۱۰ فروند شناور صیادی و بالغ بر پنج هزار و ۳۰۰ نفر صیاد بهره مند است گفت:این شهرستان با صید سالانه حدود ۴۸ هزار و ۴۰۰ تن صید توانسته سهم قابل توجهی را در صید استان و کشور به خود اختصاص دهد.

محمد جوانمرد با اشاره به اهمیت ایمنی و امنیت صیادان در سفرهای دریایی گفت:راه اندازی شبکه بی سیم در راستای رفاه صیادان و همچین اطلاع رسانی در مواقع اظطراری در اولویت و دستور کار مدیریت بهره بردار بندر صیادی گوگسر قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل بسیج دریایی و نقش این مهم در ارتقای منافع جامعه صیادی و همچین حفاظت از ذخایر آبزیان، بر ارتقای تعامل سازنده و همچنین برپایی نشست های مستمر جامعه صیادی با مسئولین بسیج دریایی تاکید کرد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ارتقای تعامل شیلات با جامعه صیادی در راستای حفاظت از منابع آبزیان،ارتقای آموزش های صیادی و دریانوردی، تشدید در برخورد با روش های صید مخرب و غیر اصولی ،ترویج روش های صید اصولی و ادوات صید استاندارد و … را از اهم موارد مطرح شده در این نشست خواند.گ

راه اندازی پایگاه حفاظت منابع آبزیان برای نسل آینده ضروری است

فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان با تاکید بر ظرفیت صید و صیادی جاسک و اشاره به اهمیت و موقعیت بندر صیادی گوسگر،از آمادگی این یگان جهت راه اندازی پایگاه یگان حفاظت منابع آبزیان در صورت حمایت مسئولین و جامعه صیادی خبر داد.

سرهنگ حسن آزادی با اشاره به اهیمت حفاظت از منابع آبزیان برای نسل آینده و صید و صیادی اوصولی و پایدار گفت: بدون شک راه اندازی پایگاه حفاظت منابع آبزیان گوسگر نقش مهمی در این راستا خواهد داشت.

وی ضمن تقدیر وتشکرازهمکاری مردم و مسوولان از مردم شریف استان هرمزگان به ویژه جامعه شریف صیادی درخواست کرد تا هرگونه تخلفات صید غیر مجاز آبزیان را به شماره تلفن07633331413 ستاد خبری فرماندهی یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان اعلام کنند.

گفتنی است در این بازدید ها ضمن دیدار  با صیادان و بررسی مسائل و مشکلات ایشان ،طی لوح تقدیری از زحمات یوسف آراسته مدیر بهره بردار بندر صیادی گوگسر و عبدالقادر کریمی نژاد از فعالین عرصه صید و صیادی بندر صیادی گوگسر تقدیر شد.

منبع: برنا

همچنین بخوانید:

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

نیاز صیادان جزیره کیش تامین خواهد شد

س مرداد 1 , 1398
مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش از ارتقای امکانات و زیرساخت‌های بندرصیادی کیش در جهت تامین مطالبات صیادان خبرداد.
صید و صیادی در بنادر ایران

شاید برای شما جالب باشد