قشم می تواند الگوی کشوری توسعه پایدار پرورش میگو و آبزیان دریایی باشد

معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در بازدید از مزارع پرورش میگو ،تکثیر و نرسری ماهیان دریایی قشم و پرورش ماهیان خاویاری شهرستان حاجی آباد به همراه مدیر کل دفتر امور میگو و آبزیان آب شور شیلات ایران مدیر کل شیلات هرمزگان معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان و مدیر شیلات شهرستان قشم گفت: قشم می تواند الگوی کشوری توسعه پایدار پرورش میگو و آبزیان دریایی باشد.

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین نیوز، معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران در بازدید از ظرفیت های آبزی پروری شهرستان قشم، از این شهرستان به عنوان الگوی کشوری توسعه پایدار پرورش میگو یاد کرد.

حسین عبدالحی با بیان اینکه استفاده از روش های نوین و علم روز تکثیر و پرورش میگو،بکار گیری تجهیزات و دستگاه های نوین در پرورش میگو و رعایت دستورالعمل ها و ضوابط فنی و مدیریتی شیلات به خوبی در مزارع پرورش میگو شهرستان قشم به چشم می خورد گفت: خوشبختانه  پرورش دهندگان میگوی شهرستان قشم مدیریت مزارع پرورش میگوی خود را اصولی و با فن آوری نوین انجام می دهند .همچنین ضرورت توجه به امنیت زیستی و رعایت دقیق ملاحظات بهداشتی بطور مستمر متضمن تولید پایدار میگو در قشم خواهد بود.

وی افزود: توسعه مراکز تکثیر و نرسری در دستور کار ویژه شیلات ایران برای توسعه پایدار پرورش ماهیان دریایی می باشد که شهرستان قشم پتانسیل مناسبی برای ایجاد این مراکز دارد در حال حاضر دو مرکز نرسری ماهیان دریایی در قشم فعال است. از سال ۹۴ تا کنون حدود ۱۱ میلیون بچه ماهی جهت ذخیره سازی در قفسهای پرورش ماهی استان در مراکز تکثیر و نرسری این جزیره تولید شده است .

عبدالحی با اشاره به رشد مناسب  آبزی پروری در استان هرمزگان گفت: این استان به قطب تولیدات شیلاتی و آبزی پروری کشور تبدیل شده است و خوشبختانه هرمزگان با بالاترین مرز آبی و ساحلی تولیدات آبزی پروری و شیلاتی کشور را متحول خواهد کرد. معاون توسعه آبزی پروری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه هرمزگان ظرفیت خوبی در تولید انواع آبزی شامل ماهیان دریایی و گرمابی و خاویاری و میگو، جلبک، کروکودیل، ماهیان زینتی و صدف  و خیار دریایی و سایر ابزیان با توجه به شرایط مناسب اقلیمی دارد تصریح کرد :آبزی پروری  راهی مطمئن برای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مردم بومی و ساحل نشینان است .

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ظرفیت آبزی پروری دریایی گیلان بالغ بر ۷۵ هزار تن است

س مهر 30 , 1398
مدیرکل شیلات گیلان گفت: در حال حاضر ۱۲ پهنه آبی به مساحت ۲۷ هزار هکتار در گیلان شناسایی شده و مجموع ظرفیت استان برای آبزی پروری دریایی بیش از ۷۵ هزار تن است.

شاید برای شما جالب باشد