اجرای طرح انتقال آب دریای کاسپین به استان سمنان مشکلات کم‌آبی را رفع می‌کند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تشکیل شرکت انتقال آب دریای کاسپین به استان سمنان در سمنان تأکید کرد و گفت: مرحله نخست مطالعات طرح ملی انتقال آب کاسپین به فلات مرکزی تکمیل‌شده است.

حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، حمیدرضا جانباز پیش از ظهر امروز در دیدار با استاندار سمنان در دفتر استاندار این استان اظهار داشت: یکی از ملزومات مورد نیاز برای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان ایجاد شرکتی با همین عنوان است.

وی افزود: اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان بخش اعظمی از مشکلات استان سمنان در حوزه کمبود منابع آبی در بخش‌های مختلف را مرتفع می‌کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مطلوب استان سمنان در حوزه صنعت و معدن تأمین آب آشامیدنی و تأمین آب مورد نیاز در بخش صنعت و معدن استان سمنان را از جمله مهم‌ترین اثرات اجرای این طرح عنوان کرد.

جانباز تأمین منابع آبی را در تقویت و‌ توسعه اقتصاد استان سمنان بسیار حائز اهمیت و مثمر ثمر دانست.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران سالانه به‌طور متوسط 200 میلیون مترمکعب کمبود منابع آبی استان سمنان تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: از این میزان در طول یک سال 50 میلیون مترمکعب برای بخش آشامیدنی و 150 میلیون مترمکعب برای بخش صنعت استان سمنان اختصاص می‌یابد.

جانباز خاطرنشان کرد: اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران در سال 97 به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و این طرح در ردیف اعتباری بودجه 98 کشور قرار گرفته است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خط ۴ ریلی بندر شهید رجایی هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

س مرداد 28 , 1399
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان بابیان اینکه در راستای توسعه حمل و نقل ریلی و تقویت فعالیت های مبتنی بر ریل – بندر خط ۴ بندر شهید رجایی نوسازی هم اکنون مراحل نهایی خود را طی می‌کند، از افتتاح این خط همزمان با هفته دولت در سال جاری خبر داد .
ریل واگن قطار در بندر شهید رجایی

شاید برای شما جالب باشد