جزیره عباسک بوشهر به شهرک زیست‌فناورانه تبدیل می‌شود

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های ساحلی در استان، گفت: جزیره عباسک بوشهر می‌تواند به شهرک دانش و زیست‌فناورانه تبدیل شود.

جزیره عباسک بندر بوشهر
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، عبدالکریم گراوند در نشست بررسی روند اجرای شهرک‌های زیست فناوری اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار زیادی برای تولید محصولات دانش‌بنیان در سواحل استان بوشهر وجود دارد.

وی از اولویت‌های تولید محصولات در شهرک زیست فناورانه در ساحل بوشهر به جلبک‌، محصولات دارویی و غذایی اشاره کرد و ادامه داد: برای توسعه طرح‌های دانشی در استان پنج مجموعه در حال اهلیت سنجی هستند.

استاندار بوشهر ایجاد شهرک‌های صنعتی و شیلات را از برنامه‌های مهم در استان دانست و بیان کرد: شرایط کشت و تولید جلبک‌دریایی و محصولات دارویی و غذایی دیگر در شهرک‌های زیست فناورانه بوشهر فراهم است.

وی خواستار همکاری همه دستگاه‌های ذیربط برای اجرای برنامه‌های دانش‌بنیان در استان شد و اضافه کرد: موانع موجود در توسعه سرمایه‌گذاری محصولات دانشی در استان بوشهر رفع شود.

گراوند با تاکید بر مشخص شدن محل صدور پروانه تأسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان افزود: نظام اداری یکی از موانع مهم در راه توسعه است که گاهاً باعث تأخیر در صدور مجوزها و طولانی‌شدن سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی بیان کرد: جزیره عباسک بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم در اجرای شهرک زیست فناورانه و طرح‌های دانش‌بنیان است که می‌تواند به شهرک دانش و زیست‌فناورانه تبدیل شود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ناپدید شدن یک ملوان آمریکایی در دریای عمان

د شهریور 17 , 1399
ناوگان پنجم آمریکا با صدور بیانیه‌ای از ناپدید شدن یکی از ملوان‌های خود در دریای عمان و آغاز عملیات برای جستجوی وی خبر داد.
تصویر ماهواره‌ای از سواحل مکران و خلیج فارس و دریای عمان

شاید برای شما جالب باشد