۵۰ شرکت دانش‌بنیان به توسعه صنایع دریایی کمک می‌کنند

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل هوشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقدام به استفاده از فناوری در صنعت دریا کرده است و در حال حاضر ۵۰ شرکت دانش بنیان با حمایت معاونت علمی در این حوزه فعالیت می‌کنند.

صنایع دریایی

به گزارش مارین‌پرس، یکی از راه‌های تبدیل ایده و دانش موجود در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور به محصول و خدمات مورد نیاز، حمایت از شکل‌گیری دانش‌بنیان‌هایی است که انبار علم و فناوری محسوب می‌شوند؛ کاری که چند سالی است با شکل‌گیری زیست‌بوم فناوری و نوآوری محقق شده است. صنعت دریایی هم یکی از صنایع منتفع از این توانمندی‌های دانشی است.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تشکیل گروه توسعه فناوری‌های دریایی در تلاش است تا حرکت علمی این صنعت را شتاب دهد. این کار با حمایت از ۵۰ شرکت دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق انجام شده است و  این شرکت‌ها به حوزه ساخت، تولید و تامین نیازهای اولیه و قطعات مورد نیاز آن ورود کرده‌اند.

یکی دیگر از برنامه‌های گروه توسعه فناوری‌های دریایی در سال ۹۹  حمایت از راه‌انداری مرکز نوآوری در استان‌های ساحلی کشور برای ایجاد و تقویت زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی است؛ به نحوی که هسته‌های فناور مستقر در این مراکز با حمایت و آموزش‌های لازم زمینه‌ساز ایجاد کسب‌وکارهای جدید و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع نرم و خلاق در آینده شوند.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

گنتری کرین بندر شهید رجایی

ی آبان 11 , 1399
جرثقیل دروازه‌ای یا گنتری کرین (Gantry crane) سازه جرثقیلی است که ویژه تخلیه و بارگیری کانتینر بر روی شناور است. این دستگاه انواع مختلفی دارد که معروفترین آن zpmc است که در ایران نیز از آن استفاده می‌کنند. برای نمونه ۱۸ دستگاه از این جرثقیل در بندر شهید رجایی موجود است،
ترمینال 2 بندر شهید رجایی

شاید برای شما جالب باشد