جمعی از دانشجویان مهندسی کشتی دانشگاه های دریانوردی چابهار و علوم و فنون دریایی خرمشهر، خواستار رسیدگی به وضعیت فعلی خود شدند، این دانشجویان معتقد هستند که دانشگاه در بورس نمودن این دانشجویان علی رغم وعده قبلی و گذراندن کارآموزی بر روی کشتی کوتاهی کرده است.
به گزارش مارینپرس، برخی از رشته های دانشگاهی هستند که تخصص گرفتن در آنها نیاز به گذراندن مراحل عملی و حضور میدانی در آن رشته می باشد؛ دریانوردی و مهندسی کشتی یکی از آنها است که دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند نیاز به حضور در روی کشتی و پاس کردن واحدهای عملی و دریافت گواهیانامه های مختلف در این حوزه هستند.
جمعی از دانشجویان مهندسی کشتی دانشگاه های دریانوردی چابهار وعلوم و فنون دریایی خرمشهر، خواستار رسیدگی به وضعیت فعلی خود شدند، این دانشجویان معتقد هستند که دانشگاه در بورس نمودن این دانشجویان علی رغم وعده قبلی و گذراندن کارآموزی بر روی کشتی کوتاهی کرده است.
یکی از این دانشجویان می گوید: دانشجویان مهندسی کشتی دانشگاه دریانوردی چابهار؛ از روزی که وارد دانشگاه شدن هر ماه از طرف مسئولین دانشگاه قول هایی در رابطه با بورسیه شدن بهشون داده شد که تاکنون هیچکدوم عملی نشد. گویا تا سال ۹۲ تمام دانشجویان دریایی چابهار بورسیه بودند اما در سال های بعد 94، 95 و 96 دانشجویان جذب شده بورس نشدند.
او ادامه میدهد: مسئله تنها به وعده بورس شدن ختم نمی شود، بلکه این روزها هم زمزمه هایی به گوش میرسد که گویا به دوره کارورزی بر روی کشتی هم در هالهای از ابهام قرار دارد.
این خبر در حالیست که دانشجویان دانشگاه دریانوردی خارگ و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر هم موارد مشابهی از سوی دانشگاه و شرکت های دریایی دچار هستند، که به نظر می رسد شرکت های کشتی رانی با کوتاهی و عدم رایزنی این دانشگاه رغبتی برای جذب این دانشجویان حتی برای کارورزی ندارند.
البته این پایان کار نیست، و اعتبار مدرک برخی از دوره های گذرانده شدن نیز زیر سوال رفته است، یکی از این دانشجویان به خبرنگار ما می گوید: هر گونه اعتبار مدرک تحصیلی لیسانس رشته مهندسی کشتی گرایش موتور از سمت سازمان بنادر و دریانوردی زیر سوال رفته و هیچ گونه مدرک دریانوردی به دانشجویان این رشته از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر داده نمیشود.این مدارک دریایی عبارت اند از: مدرک های جانبی از قبیل ایمنی و چهارگانه و اطلا حریق پیشرفته و امداد و نجات و وظایف آگاهی و امنیتی و شناسنامه دریانوردی(cdc ) با سمت های اویلر و مهندس سوم نیز اعطا نمی شود.
احداث ساختمان ماهی سفید در شهر ساحلی چالوس، علاوه بر هویتسازی و نماد قدردانی از زحمات صیادان شمال کشور در تامین امنیت غذایی میتواند پیامدهای اقتصادی زیادی را در پی داشته باشد
احداث برج نارنج در شهر ساحلی بابلسر علاوه بر ایجاد هویت شهری و نماد گردشگری سلامت شمال کشور، پیامدهای مثبت اقتصادی زیادی در پی خواهد داشت.
امروزه طراحی و ساخت نمادهای شهری نه تنها سبب ایجاد هویت شده و معماری شهر پیرامون آن نماد شکل گرفته بلکه زنجیره اقتصادی بسیار بزرگی از مجموعههای اداری و تجاری، رستورانها و دیگر مراکز تفریحی را نیز شامل میشود. با توجه به اهمیت این موضوع که پیامد آن توسعهیافتگی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است؛ علی مهدیان، ناصر علیقلی زاده فیروزجایی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و محمد مونسان، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شاهرود، با استفاده از هوش مصنوعی اقدام به نمادسازی شهرهای ساحلی و بندر کردهاند که این نوید داده میشود که این سلسله مطالب به صورت پیوسته در پایگاه خبری مرینپرس منتشر خواهد شد. یادداشت اول به برج مشعل جهت ساخت در پایتخت انرژی ایران، بندر بوشهر، یادداشت دوم به ساختمان لاکپشت جهت احداث در جزیره قشم، یادداشت سوم به استفاده از کشتی غولپیکر از رده خارج به عنوان نماد شهری جزایر هرمز و ابوموسی، یادداشت چهارم به ساختمان مرجان به…