گذراندن کارورزی روی سنگ فرش دانشگاه نه عرشه کشتی!

جمعی از دانشجویان مهندسی کشتی دانشگاه های دریانوردی چابهار و علوم و فنون دریایی خرمشهر، خواستار رسیدگی به وضعیت فعلی خود شدند، این دانشجویان معتقد هستند که دانشگاه در بورس نمودن این دانشجویان علی رغم وعده قبلی و گذراندن کارآموزی بر روی کشتی کوتاهی کرده است.

لوگوی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس،  برخی از رشته های دانشگاهی هستند که تخصص گرفتن در آنها نیاز به گذراندن مراحل عملی و حضور میدانی در آن رشته می باشد؛ دریانوردی و مهندسی کشتی یکی از آنها است که دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند نیاز به حضور در روی کشتی و پاس کردن واحدهای عملی و دریافت گواهیانامه های مختلف در این حوزه هستند.

جمعی از دانشجویان مهندسی کشتی دانشگاه های دریانوردی چابهار وعلوم و فنون دریایی خرمشهر، خواستار رسیدگی به وضعیت فعلی خود شدند، این دانشجویان معتقد هستند که دانشگاه در بورس نمودن این دانشجویان علی رغم وعده قبلی و گذراندن کارآموزی بر روی کشتی کوتاهی کرده است.

یکی از این دانشجویان می گوید: دانشجویان مهندسی کشتی دانشگاه دریانوردی چابهار؛ از روزی که وارد دانشگاه شدن هر ماه از طرف مسئولین دانشگاه قول هایی در رابطه با بورسیه شدن بهشون داده شد که تاکنون هیچکدوم عملی نشد. گویا تا سال ۹۲ تمام دانشجویان دریایی چابهار بورسیه بودند اما در سال های بعد 94، 95 و 96 دانشجویان جذب شده بورس نشدند.

او ادامه میدهد: مسئله تنها به وعده بورس شدن ختم نمی شود، بلکه این روزها هم زمزمه هایی به گوش میرسد که گویا  به دوره کارورزی بر روی کشتی هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این خبر در حالیست که دانشجویان دانشگاه دریانوردی خارگ و دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر هم موارد مشابهی از سوی دانشگاه و شرکت های دریایی دچار هستند، که به نظر می رسد شرکت های کشتی رانی با کوتاهی و عدم رایزنی این دانشگاه رغبتی برای جذب این دانشجویان حتی برای کارورزی ندارند.

زیر سوال رفتن مدرک دریانوردی

البته این پایان کار نیست، و اعتبار مدرک برخی از دوره های گذرانده شدن نیز زیر سوال رفته است، یکی از این دانشجویان به خبرنگار ما می گوید: هر گونه اعتبار مدرک تحصیلی لیسانس رشته مهندسی کشتی گرایش موتور از سمت سازمان بنادر و دریانوردی زیر سوال رفته و هیچ گونه مدرک دریانوردی به دانشجویان این رشته از دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر داده نمیشود.این مدارک دریایی عبارت اند از: مدرک های جانبی از قبیل ایمنی و چهارگانه و اطلا حریق پیشرفته و امداد و نجات و وظایف آگاهی و امنیتی و شناسنامه دریانوردی(cdc ) با سمت های اویلر و مهندس سوم نیز اعطا نمی شود.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برداشت هزار و 500 میلیون فوت مکعب گاز از سه سکوی فاز 14 پارس جنوبی

ش خرداد 25 , 1398
مجری طرح توسعه فاز 14 پارس جنوبی در شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس گفت: سومین سکوی فاز 14 در یارد کشتی‌سازی شرکت ایزوایکو بندرعباس بارگیری شد.
سکوهای نفت و گاز دریایی پارس جنوبی

شاید برای شما جالب باشد