امکان تعویق امتحانات عملی برخی از دانشجویان رشته های دریایی ممکن نیست

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: امکان تعویق امتحانات عملی برخی از دانشجویان رشته های دریایی ممکن نیست.

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار

به گزارش مارین‌پرس، رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار گفت: سلامتی دانشجویان و رفع نگرانی خانواده گرامی آنها در راس امور این دانشگاه است، اما لازم است به عرض برسانیم، دانشجویانی که برا اساس اطلاعیه دانشگاه دعوت به حضور و شرکت در امتحانات عملی شده اند به چند گروه تقسیم می شوند. گرول اول دانشجویان رشته های دریایی هستند که دروس عملی آنها عمدتاً پیشنیاز واحد های باقی مانده آنان برای شرکت و اعزام به دوره های کارورزی بر روی کشتی است، بر اساس الزامات سیستم ممیزی توف نورد و استاندارداهی آموزشی بین المللی STCW، امکان تبدیل دروس این دوره ها به دوره های مجازی و یا تئوری وجود ندارد.

منصور کیانی مقدم افزود: گروه دیگر دانشجویانی که دعوت به امتحان در شهریور ماه شده اند، دانشجویان دریایی بومی شهرستان چابهار هستند که دغدغه های شرکت در امتحانات بخاطر شرایط کرونا را کمتر دارند و نباید حق امتحان آنان از بین برود.

وی ادامه داد: گروه سوم دانشجویان دریایی دیگری هستند که بخاطر مشکلات احتمالی که خود عنوان میکنند مانند مسائل نظام وظیفه، احتمال قبولی در آزمون سراسری ارشد 1399 و یا مسائل خانوادگی، صلاح خود را بر این می بینند که در امتحانات شهریور ماه شرکت کنند. حق این گروه نیز نباید نادیده گرفته شود.

این مسؤول اضافه کرد: جهت اطمینان دانشجویان و خانواده گرامی آنها، به اطلاع همه دانشجویان عزیز میرساند همآنطوریکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای حل مشکل دانشجویانی که دسترسی به اینترنت، نرم افزار و سخت افزارهای لازم جهت شرکت در کلاسهای مجازی را نداشته اند، پیش بینی حذف ترم بدون احتساب در سنوات و یا حذف تکدرس را نموده است، بر همان اساس، دانشجویانی که به دلایل فوق و یا نگرانی خود و خانواده گرامیشان از عواقب بیماری کرونا و یا هر دلیل دیگر، امکان شرکت در امتحانات دروس عملی بصورت حضوری را ندارند میتوانند درخواست حذف درس یا حتی حذف ترم خود را حداکثر  تا قبل از شروع امتحانات به  آموزش دانشکده خود به هر صورت ممکن تحویل نمایند.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار ادامه داد: لازم به یادآوری است که دانشگاه در برگزاری امتحانات دروس عملی به صورت حضوری، بصورت دقیق و کامل تمامی پروتکلهای بهداشتی، فاصله گذاری ایمن و دیگر احتیاط ها را رعایت خواهد نمود. قسمت دیگر احتیاط ها مربوط به رعایت پروتکلها از سوی دانشجویان خواهد بود که در این خصوص دانشگاه تلاش خواهد کرد تا برخی از اقلام خاص را تا حد توان در اختیار این عزیزان قرار دهد.

وی افزود: لازم است جهت اطلاع کلیه دانشجویان دانشگاه و والدین گرامی آنها یادآوری نمایم، بر اساس تصمیم وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری و همچنین مصوبه های شورای آموزشی و هیات رئیسه دانشگاه، ثبت نام و انتخاب واحد و اجرای تمامی کلاسها در ترم آینده به صورت مجازی خواهد بود و صرفا دروس نظری در نیمسال اول 13400-1399 ارائه خواهد شد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

قدرتمندترین کشتی جنگی جهان در ناوگان دریایی روسیه

د شهریور 3 , 1399
نشریه آمریکایی «فوربس» نوشت: رزمناو سنگین هسته‌ای "دریادار ناخیموف" ناوگان دریایی روسیه که در حال نوسازی و مجهز شدن به تجهیزات و تسلیحات موشکی مدرن است، به قدرتمندترین کشتی جنگی در سطح جهان تبدیل خواهد شد.
رزمناو سنگین هسته‌ای دریادار ناخیموف ناوگان دریایی روسیه

شاید برای شما جالب باشد