نشست تخصصی بررسی نقش میراث فرهنگی در توسعه گردشگری کیش

اولین نشست از سلسله سمینار های تخصصی بررسی اهمیت میراث فرهنگی کیش و خلیج فارس در توسعه صنعت گردشگری در جزیره کیش برگزار می شود.

زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌نیوز، این نشست با هدف روشن‌سازی ابعاد مهم نقش میراث فرهنگی کیش و تاثیر آن بر توسعه صنعت گردشگری جزیره کیش، در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می‌شود.

سید احمد محیط طباطبائی، رییس کمیته ملی موزه‌های ایران و عضو شورای فنی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران سخنران این نشست خواهدبود.

معرفی فضاهای میراثی جزیره کیش و نقش تاریخی آنها در تجارت و گردشگری خلیج فارس، معرفی پروژه ثبت جهانی سازه‌های آبی کیش، بررسی آیین نوروز دریایی در خلیج فارس و لزوم احیای آن، آشنایی با اصول و مبانی قوانین میراث فرهنگی و چگونگی تعامل با بناهای ثبت ملی و جهانی، نقش میراث فرهنگی جزیره کیش به ویژه شهر تاریخی حریره در آینده مقصد گردشگری کیش، بررسی مشکلات پیش روی فعال‌سازی ظرفیت تاریخی و میراثی جزیره در چرخه گردشگری و تبادل نظر در خصوص چالش‌های آینده از جمله موضوعات مورد بحث در این نشست و سلسله سمینارهای تخصصی است.

گفتنی است، این نشست‌های تخصصی برای آموزش و بهره‌مندی از نتایج مطلوب، در ماه‌های آینده به طور مستمر در جزیره کیش برپا می‌شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

    آخرین اخبار دریایی:

    آخرین ویدئوهای دریایی:

    شکیلا لشکری

    دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پست بعدی

    تعمیر اساسی قطعات حساس دستگاه سامانه كنترل ترافيك دريايي

    ی تیر 23 , 1398
    با تلاش محققان کشورمان در بندر امام خمینی ، قطعات حساس دستگاه سامانه كنترل ترافيك دريايي تعمیر اساسی شد.
    رادار‌های کنترل ترافیک دریایی در بندر امام (ره)

    شاید برای شما جالب باشد