تعمیر اساسی قطعات حساس دستگاه سامانه کنترل ترافیک دریایی

با تلاش محققان کشورمان در بندر امام خمینی ، قطعات حساس دستگاه سامانه کنترل ترافیک دریایی تعمیر اساسی شد.

رادار‌های کنترل ترافیک دریایی در بندر امام (ره)

 به گزارش مارین‌پرس، معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت :تجهیزات سامانه کنترل ترافیک دریایی در جریان ناوبرهای شناورهای ورودی به مجتمع بزرگ بندری امام خمینی نقش اساسی و مهمی دارد.

محمد علی علایی افزود : بومی سازی تعمیرات و در صورت امکان طراحی و ساخت ماژول های الکترونیکی این نوع تجهیزات یکی از راهکارهای سازمان بنادر و دریانوردی به منظور توجه به موضوع رونق تولید با هدف رسیدن به خودکفایی و برون رفت از چالش ها و محدودیت های ایجاد شده توسط سازندگان بیگانه است.

وی ادامه داد : با تلاش متخصصان کشورمان در یک شرکت دانش بنیان توانستند  قطعات الکترونیک رادار سایت شهید دهگان واقع در ورودی آبراه خورموسی را تعمیر اساسی و در مدار بهره برداری قرار دهند.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : این تجهیز علاوه بر کنترل و پایش سایر ماژول ها در رادار ، یک منبع تغذیه با سطوح ولتاژ مختلف بوده و دارای ساختار خاص و پیچیده و متشکل از سخت افزار و نرم افزارهای ویژه می باشد و هیچ گونه مدرک فنی از طرف شرکت سازنده در زمان تحویل ارائه نشده بود .

وی اظهارداشت : متخصصان تلاشگر و توانمد بومی با صرف بالغ بر 2 هزار و 500 نفر ساعت کارشناسی و تجزیه و تحلیل و شبیه سازی مدارات در بخش سخت افزاری و باز خوانی نرم افزار های پروگرام شده توانستند تعمیرات اساسی این تجهیزات را انجام دهند و ضمن موفقیت در تعمیرات کامل مادر بردها، آمادگی خود در ساخت تجهیز مذکور را اعلام کردند.

بندر امام خمینی نخستین بندر کشور در زمینه تعمیرات

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با اشاره به اینکه مزیت های حاصل از دستیابی به توانمندی اجرای این اقدام شاخص، قطع وابستگی به خرید این نوع تجهیز، جلوگیری از خروج میزان قابل توجهی ارز و ارتقای آماده بکاری سامانه کنترل ترافیک دریایی را از اهم این اقدام ارزنده است تاکید کرد :  مجتمع بندری امام خمینی به عنوان نخستین بندر کشور در زمینه انجام تعمیر، بازطراحی و تولید قطعات حساس تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری و ناوبری شناورها، آماده تشریک مساعی با سایر بنادر و صنایع دریایی در سطح کشور می باشد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

برگزاری اولین کنفرانس ملی صنعت،تجارت و علوم دریایی / گسترش فرهنگ استفاده بهينه و پايدار از منابع دريايي از اهداف همایش

ی تیر 23 , 1398
دبیر کمیته علمی «اولین کنفرانس ملی صنعت،تجارت و علوم دریایی» عنوان کرد: امیدواریم با برگزاری این کنفرانس در آبان ماه 98، ضمن بررسی آخرین دستاوردهای علمی-پژوهشی پژوهشگران علوم دریایی و تأمین بستر گردهمایی و تبادل‌نظر محققان و فعالان حوزه دریایی، شاهد اثربخشی آن در توسعه دریا محور مبتنی بر اصول توسعه پایدار در کشور باشیم.
سر در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر

شاید برای شما جالب باشد