تسهیلات راه‌اندازی گردشگری دریایی در استان بوشهر بدون سود پرداخت می‌شود

استاندار بوشهر با قدردانی از راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر – قطر گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در عرصه گردشگری دریایی، در راستای حمایت از این بخش، تسهیلات بدون سود پرداخت می‌شود.

عبدالکریم گراوند-عبدالکریم گراوند - استاندار بوشهر

به گزارش مارین‌پرس، عبدالکریم گراوند با تاکید بر توجه به رونق اقتصادی و تجاری در استان بوشهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین‌ ظرفیت‌های استان ساحلی بوشهر فعالیت تجارت دریایی است که در این راستا امکانات مورد نیاز فراهم شده است.

وی، حل مشکلات تولیدکنندگان و تجار را مورد تاکید قرار داد و افزود: بیش از 60 درصد فعالیت اقتصادی استان بوشهر در بخش خدمات و بیشترین فعالیت آن اقتصاد مبتنی بر تجارت است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه زندگی و معیشت بخش عمده‌ای از مردم ساحل نشین استان بوشهر با دریا و تجارت دریایی گره خورده است افزود: حل مشکلات این حوزه باید در اولویت قرار بگیرد تا معیشت مردم ساحل نشین استان بوشهر خدشه‌دار نشود.

گراوند با تاکید بر فعال شدن پنجره واحد تجاری استان بوشهر گفت: یکی از عوامل مهم مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری، پیچ‌وخم سیستم‌های اداری است که این مهم سبب استرس و بروز مشکلات در این عرصه شده است.

وی، با تاکید بر رونق سرمایه‌گذاری در استان بوشهر افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید در عرصه رونق سرمایه‌گذاری همکاری‌های خود را با بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران تسریع کنند تا طرح‌‌ها  گرفتار پیچ‌وخم  نظام اداری نشوند.

وی، با تاکید بر همکاری اتاق بازرگانی بوشهر با استان‌های هم‌جوار برای توسعه فعالیت‌های تجاری در بنادر و گمرکات استان بوشهرخاطر نشان کرد: نشست تخصصی بازرگانان استان‌های بوشهر با دیگر استان‌ها می‌تواند با زبان مشترک مشکلات را بررسی و برطرف کنند.

استاندار بوشهر از راه‌اندازی خط کشتیرانی بوشهر – قطر خبر داد و بیان کرد: این شناور دارای ظرفیت فوق‌العاده‌ای در عرصه تجارت و گردشگری دریایی است باید از این ظرفیت استفاده حداکثری شود.

گراوند با بیان اینکه هزینه حمل و نقل هوایی افزایش یافته است افزود: حمل و نقل دریایی ارزان‌ترین راه برای فعالیت تجاری است که با توجه به استقرار خط کشتیرانی بوشهر – قطر باید این این قابلیت در عرصه تجارت و گردشگری استفاده بهینه شود.

وی، با تاکید بر حمایت سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری دریایی بیان کرد:  با توجه به ظرفیت بالای استان بوشهر در عرصه گردشگری دریایی، در راستای حمایت از این بخش، تسهیلات بدون سود پرداخت می‌شود.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خطری که با افزایش گازهای گلخانه‌ای «خلیج فارس» را تهدید می‌کند/اسیدی شدن در انتظار «خزر»

ج خرداد 31 , 1398
در شرایطی که خطر اسیدی‌شدن دریاها و اقیانوس‌ها به دلیل افزایش گازهای گلخانه‌ای تبدیل به نگرانی جهانی شده است، محققان پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی تاکید کردند که در حال حاضر «خلیج فارس» از این پدیده تاثیر نپذیرفته است و در صورت ادامه‌دار بودن روند افزایشی گازهای گلخانه‌ای، این محیط دریایی به شرایط اسیدی شدن نزدیک خواهد شد، ضمن آنکه «دریای خزر» نیز از این امر مستثنی نیست.

شاید برای شما جالب باشد