افزایش ظرفیت تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا

استاندار بوشهر با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی اراضی پرورشی میگو در استان بوشهر گفت: با تکمیل طرح‌های در دست اجراء میزان تولید میگوی پرورشی در استان به ۵۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

عبدالکریم گراوند-عبدالکریم گراوند - استاندار بوشهر
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، عبدالکریم گراوند در نشست مشترک  استاندار و معاونان استانداری بوشهر و نماینده مردم بوشهر، گناوه . دیلم در مجلس شورای اسلامی حل مشکلات آبرسانی را یکی اولویت‌های استان دانست و اظهار داشت: در این راستا طرح‌های مهمی در بخش‌های سدسازی و شیرین‌سازی آب دریا تدوین و اجرایی شده است.

وی، از افزایش ظرفیت تولید آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا خبر داد و افزود: 2 پروژه آب شیرین‌کن هر کدام به ظرفیت 10 هزار متر مکعب در شهرهای کنگان و بوشهر  فعال است که ظرفیت تولید آب  در پروژه شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر از 10 هزار متر مکعب به 22هزار و 500 متر مکعب افزایش یافت .

وی با اشاره به افزایش 125 درصدی تولید آب در پروژه آب شیرین‌کن بوشهر تصریح کرد: در مجموع اکنون ظرفیت تولید آب از طریق شیرین سازی آب دریا در شهرهای بوشهر و کنگان به 32 هزار و 500 مترمکعب افزایش یافته است.

استاندار بوشهر با اشاره به اجرای طرح آب‌شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی بوشهر خاطرنشان کرد: این پروژه روند اجرایی مطلوب دارد که بر اساس تعهد سرمایه‌گذار تا پایان امسال وارد مدار تولید می‌شود.

 وی به اجرای پروژه راه‌آهن بوشهر پرداخت و بیان کرد: این پروژه  در شورای عالی اقتصاد تصویب شد و هم اکنون پروژه خط ریلی در مسیر بوشهر در حال اجراست.

گراوند با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری در راستای رونق تولید تصریح کرد:در سه ماه نخست  امسال با هدف رونق تولید 25 هکتار اراضی برای اجرای طرح‌های تولیدی به سرمایه‌گذاران واگذار شده است.

وی از افزایش 2 برابر اراضی پرورش میگو در استان خبر داد و با اشاره به افزایش 100 درصدی تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر افزود: با تکمیل طرح‌های در دست اجراء تا پایان دولت میزان تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر به 50 هزار تن افزایش می‌یابد.

گراوند توسعه طرح‌های گردشگری را از دیگر طرح‌ها دانست و تصریح کرد: در این حوزه پروژه بوم‌گردی استان بوشهر که قبل از دولت تدبیر و امید یک واحد بود با اجرای پروژه‌های مختلف به 46 واحد بوم‌گردی رسیده و  با افتتاح پروژه‌های هتل سازی تعداد تخت‌ها 100 درصد افزایش یافته است. 

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های استان بوشهر را تجارت دریایی دانست و با اشاره به فراهم شدن پهلوگیری  کشتی‌هایی با ظرفیت 30 هزار تن در بندر بوشهر افزود:با توسعه زیرساخت‌های این بخش، ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های تجاری در بندر بوشهر به 50 هزار  افزایش می‌یابد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجربیات دریامحور مناطق آزاد کیش و قشم بهره‌گیری می‌شود

ج تیر 27 , 1399
مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم در نشست مشترک بر اهمیت استفاده از تجارب یکدیگر در زمینه توسعه فعالیت‌های دریا محور تاکید کردند.
نشست مشترک مدیران عامل منطقه آزاد کیش و قشم

شاید برای شما جالب باشد