برگزاری جشنواره ملی گردشگری دریایی در بندر‌عباس

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از برگزاری جشنواره ملی گردشگری دریایی از تاریخ یکم لغایت چهارم اسفند ماه در شهرستان بندر عباس خبر داد.

به گزارش مارین‌نیوز، رضا برومند اظهار داشت: جشنواره ملی گردشگری دریایی از تاریخ یکم لغایت چهارم اسفند ماه به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در شهرستان بندر عباس برگزار خواهد شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، ادامه داد: این جشنواره ملی با محوریت موسیقی، غذا، بازی و تفریحات دریایی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این جشنواره ملی سایر استان‌های ساحلی کشور نظیر بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، مازندران و گیلان حضور خواهند داشت، اذعان داشت: علاوه بر استان‌های مذکور استان‌های یزد و کرمان نیز به عنوان استان‌های همسایه هرمزگان به معرفی جاذبه‌های خود خواهند پرداخت.

به گفته برومند، با توجه به اینکه گردشگری دریایی و ساحلی در شهرستان ساحلی و جزایر استان هرمزگان، مهمترین جاذبه توریستی این استان محسوب می‌شود، لذا برگزاری جشنواره ملی گردشگری دریایی در بندر‌عباس می‌تواند نقش بسیار مهمی در معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های دریایی استان و جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال همواره استان هرمزگان میزبان گردشگران داخلی و خارجی است، بیان داشت: حضور گردشگران در استان هرمزگان در ایام نوروز به اوج خود می‌رسد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان عنوان کرد: اکثر گردشگران ورودی به استان هرمزگان با هدف بازدید از جاذبه‌های گردشگری دریایی استان به شهرستان‌های ساحلی و جزایر کیش، قشم، هرمز، لارک، هندورابی و ابوموسی وارد می‌شوند.

وی یادآور شد: با توجه به استقبال چشمگیر روزافزون گردشگران داخلی و خارجی از جاذبه‌های توریسم دریایی استان، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی در مناطق مختلف استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سایر ارگان‌های مرتبط استان قرار گرفته است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان تأکید کرد: پوستر جشنواره گردشگری دریایی در سومین روز از برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی رونمایی خواهد شد.

گفتنی است، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی و سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی از تاریخ چهاردهم  تا شانزدهم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۰ میراث ناملموس دریایی گیلان ثبت ملی می شود

د بهمن 21 , 1398
مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان از آماده‌سازی پرونده ۱۰ میراث‌ ناملموس دریایی گیلان خبر داد و گفت: با ثبت میراث ناملموس دریایی گامی بزرگ در توسعه گردشگری‌ دریایی برداشته خواهد شد.
میراث ناملموس دریایی گیلان ثبت ملی می شود

شاید برای شما جالب باشد