ساماندهی و استحکام اثر ملی در بندر سیراف آغاز شد

سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف گفت: کار ساماندهی و استحکام بخشی کوره سفال پزی بندر سیراف به‌عنوان یکی از آثار ارزشمند و منحصر به فرد استان که در سال ۱۹۶۶ میلادی توسط پروفسور وایت هوس باستان شناس انگلیسی شناسایی و مورد کاوش قرار گرفت، آغاز شد.

بندر تاریخی و باستانی سیراف در بوشهر
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، مهدی آذریان اعلام کرد: این اثر در قدیم به عنوان مجموعه صنعتی سیراف بوده و از زمان کشف تاکنون هیچ اقدامی در راستای ساماندهی و مرمت آن انجام نشده و در سال گذشته با همکاری این پایگاه و نیروهای داوطلب مورد پاکسازی قرار گرفت.

وی  اضافه کرد: در این عملیات در کنار ساماندهی فضای بیرونی و درونی اثر، دیوارهای مجموعه از طریق بندکشی مجدد، تزریق مصالح و ملات هم نوع و همساز و هم چنین تثبیت مواد و مصالح قدیمی مورد استحکام بخشی قرار می‌گیرد.

آذریان گفت: این اثر به شماره ۲۳۳۳۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

به گزارش مارین‌پرس، بندر سیراف مرکز بخش سیراف در شهرستان کنگان استان بوشهر در جنوب ایران واقع است.در زمان تجارت جاده ابریشم این بندر نقش به سزایی در تجارت بین‌المللی داشته‌است.این بندر مابین بندر کنگان و بندر عسلویه واقع شده‌است و دارای معماری خاصی است. بندر سیراف  بین دریا و کوه قرار گرفته و تنها دارای یک خیابان است. در بعضی جاها فاصله کوه تا دریا به ۳۰ متر هم نمی‌رسد به همین دلیل برخی خانه‌های مردم روی کوه بنا شده‌است.

از آثار تاریخی  بندر سیراف می‌شود به قلعه نصوری و آثار باستانی بنای مسجد جامع (که بر روی پی یک عمارت ساسانی ساخته شده)، بازار باستانی سیراف و گور دخمه‌ها و سیستم آبرسانی دوره ساسانی اشاره کرد.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

روسیه بزرگترین رزمایش دریایی خود را برگزار کرد

د تیر 23 , 1399
نیروی دریایی روسیه از برگزاری یک رزمایش بزرگ در دریای بارنتز با حضور بیش از 30 فروند ناو، انواع هواپیما، زیردریایی و یگان‌های توپخانه و موشکی خبر داد.
بزرگترین رزمایش دریایی روسیه

شاید برای شما جالب باشد