کنسرسیوم تورهای ورودی به چابهار می رود

کنسرسیوم تورهای ورودی به چابهار می رود تا شرایط این منطقه را برای جذب گردشگر بررسی کند.

سواحل زیبا مکران در چابهار
زمان مطالعه: 1 دقیقه

به گزارش مارین‌پرس، عدنان حسینی، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: کنسرسیوم تورهای ورودی به منظور بررسی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری چابهار و دیدار با متولیان و فعالان گردشگری بخش خصوصی در هفته جاری به چابهار سفر خواهند کرد. این اقدام می‌تواند سفر گردشگران خارجی و داخلی را افزایش داده و باعث رونق گردشگری در منطقه چابهار شود.

وی افزود: در این سفر دبیران کنسرسیوم تورهای ورودی کشورهای چین، ارمنستان، اتحادیه اروپا، عمان، عراق، ترکیه، هند، پاکستان و سوریه حضور دارند که نشستی با مدیرعامل سازمان سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای همکاری‌های فیمابین خواهند داشت.

چابهار در جنوبی ترین نقطه شرق کشور و در مجاورت دریای عمان و در نزدیکترین فاصله با آبهای آزاد جهان یعنی اقیانوس هند قرار گرفته و تنها بندر اقیانوسی ایران محسوب می شود. دسترسی نداشتن به حمل و نقل ارزان و سریع یکی از موانع توسعه گردشگری در این منطقه به شمار می آید. چابهار با وجود نزدیکی به کشورهای عمان، هند و پاکستان در جذب گردشگر از این مناطق موفق نبوده چرا که به درستی معرفی نشده و راه های دسترسی به آن نیز محدود بوده است.

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

شکیلا لشکری

دانشجوی دکتری فیزیک دریا -  سردبیر مرین‌پرس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

توقیف ۴ کشتی و قایق صیادی در آب‌های ساحلی خلیج‌فارس

پ مرداد 2 , 1399
فرمانده یگان حفاظت از منابع آبزیان شیلات استان بوشهر از کشف ۵۵۰ کیلوگرم میگوی خوزستان در استان بوشهر و توقیف ۴ فروند کشتی و قایق صیادی در آب‌های ساحلی خلیج فارس خبر داد.
توقیف ۴ کشتی و قایق صیادی در آب‌های ساحلی بوشهر

شاید برای شما جالب باشد