صیادی و ملوانی در فهرست مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرد

صیادی و ملوانی در فهرست مشاغل سخت و زیان آور قرار می‌گیرد

به گزارش مرین‌پرس، سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به اشتغال ۱۷۰ هزار صیاد و ملوان در شمال و جنوب کشور گفت: رفع مشکلات ملوانان و صیادان یکی از دغدغه‌های جدی است که در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

وی افزود: موضوع بیمه ملوانان و صیادان در راستای سیاستگذاری کار‌های سخت و زیان‌آور موضوع ماده هفت آیین‌نامه مشاغل سخت و زیان آور، دستور کار یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی حفاظت فنی، دو موضوع “تعیین شرایط بررسی صفت سخت و زیان آور در مشاغل صیادی و ملوانی” و “مسئولیت سالم‌سازی در مشاغل پیمانکاری تامین نیروی انسانی” بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مولوی خاطر نشان کرد: پس از ارائه نقطه نظرات تخصصی اعضاء، مشاغل ملوانی و صیادی مشمولان قانون کار با موافقت اکثریت آراء، جز گروه ب مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفت که می‌توان از آن به عنوان عیدی برای جامعه بزرگ ملوانان و صیادان در آستانه نوروز ۱۴۰۲ یاد کرد.  
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گام مهم دیگر در این راستا پیگیری اختصاص سهم دولت برای بیمه این قشر در بودجه سال آینده است که در تبصره ۱۱ الحاقی حمل و نقل ۵۰۰ میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی تصویب شده و امیدواریم با تصویب در صحن مجلس این مهم هم به تصویب برسد.  
مولوی اضافه کرد: بنابراین در بودجه ۱۴۰۲ معادل هفت درصد اعتبار اختصاص دادیم تا مشکل بیمه ملوانان و صیادان به صورت کامل رفع شود.  

به گزارش مرین‌پرس، معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار در مناطق ساحلی خوزستان از طریق صیادی و ملوانی تامین می‌شود.

 

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

ژنراتور کشتی فله‌بر به منظور صرفه‌جویی در سوخت برای اولین بار بهسازی شد

ش بهمن ۲۹ , ۱۴۰۱
به گزارش مرین‌پرس به نقل از maritime-executive؛ شرکت وارتسیلا اعلام کرد: به دلیل مقررات جدیدی مانند EEXI و CII IMO  که توسط IMO در حال اجرا است، هزینه کشتی‌هایی که کربن بالا تولید می‌کنند به شدن بالا می‌رود، به همین جهت برای اولین بار در صنعت دریایی جهان شرکت وارتسیلا […]