توقیف ۳ شناور و کشف ۲۰۰ میلیارد ریال قاچاق در بنادر بوشهر

توقیف ۳ شناور و کشف ۲۰۰ میلیارد ریال قاچاق در بنادر بوشهر

سرهنگ ستاد یدالله شرفی در گفت‌وگویی با خبرنگار مانا در بوشهر از تشدید مقابله با کالای قاچاق در استان خبر داد و اظهار داشت: در راستای تشدید مبارزه با کالای قاچاق طرح رعد ۱۰ در استان بوشهر به مرحله اجرا درآمد.

وی از اشراف اطلاعاتی نیرو‌های مرزبانی استان بوشهر در نوار ساحلی و مرز دریایی استان خبر داد و بیان کرد: در اجرای طرح رعد ۱۰ دریابانان شهرستان کنگان و بندر دیر با اشراف اطلاعاتی از اقدام قاچاقچیان مبنی بر حمل کالای قاچاق در شناور‌ها و احتمال تخلیه غیر مجاز، بلافاصله بررسی ویژه موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

 فرمانده مرزبانی استان بوشهر ادامه داد: مأموران دریابانی در دیر و کنگان در اقدامی به موقع موفق به توقیف سه فروند شناور تجاری شدند.

 شرفی افزود: در بررسی از شناور‌های توقیفی، تعداد ۲۱۰۰ ثوب انواع پوشاک، ۱۵ هزار و ۶۰۰ نخ سیگار خارجی، بیش از هشت هزار عدد لوازم آرایشی، بیش از ۱۹ هزار عدد لوازم جانبی موبایل، ۱۰ دستگاه کولر اسپلیت، هفت هزار تجهیزات و لوازم آشپزخانه، دو هزار و ۷۵۰ متر پارچه، ۴۲۰ تخته پتو و صد‌ها اقلام دیگر کشف شد.

وی اضافه کرد: برآورد میزان کشفیات کالای موجود برابر نظریه کارشناسان جمعاً به ارزش تقریبی ۲۰۳ میلیارد ریال است.

سرهنگ شرفی خاطرنشان کرد: دریابانان با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر نوار ساحلی و دریایی استان و کنترل دقیق شناور‌های تجاری و صیادی از ورود هرگونه کالای قاچاق جلوگیری و عرصه را بر قاچاقچیان، مجرمین و افراد سودجو تنگ می‌کنند.

منبع

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزاش نرخ حمل دریایی فولاد ایران به عراق

ش اسفند ۶ , ۱۴۰۱
علی محمدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مانا افزود: به تازگی حمل دریایی هر تُن فولاد ایران به عراق به ۱۳۵ دلار رسیده است که همین افزایش کرایه حمل دریایی، سبب کم رغبتی صادرکنندگان فولاد ایران به عراق شده است. وی گفت: با توجه به نزدیکی مسیر دریایی ایران به […]