اعزام ناوگروه پزشکی به آب های دنیا مهمترین دستاورد نیروی دریایی ارتش است

امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در نخستین روز این همایش افزود: در هر نقطه از سواحل اگر نیاز به مشاوره تخصصی بهداشتی و درمانی باشد ارتباط را برقرار می شود و پزشک حاذق تر می تواند راهنمایی بکند و کادر پزشکی و درمانی در داخل ناوگروه حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت : امروزه در همه جای کشور و هزاران کیلومتر دورتر در سواحل بیگانه اگر نیازی در حوزه بهداشت و درمان مربوط به حوزه دریایی وجود داشته باشد با توانمندی های داخلی در همان نقطه از دریا برطرف می کنیم.

رییس اداره بهداشت و درمان و امداد نیروی دریایی ارتش با بیان آنکه مدت یک دهه از برگزاری این همایش در کشور سپری می شود ، بیان داشت : اولین همایش از سال ۱۳۸۹ در بندر عباس آباد آغاز شد و بنا بود هر ۲ سال یکبار چنین همایش برگزار شود که تا پیش از شیوع ویروس کرونا این همایش در بندر برگزار شد و با شیوع یکباره این بلای جهانی و مدت چهار سال وقفه روند اجرای این همایش دچار وقفه شد اما تمام تلاش ها آن است بتوانیم هفتمین همایش را به صورت جامع تر و بین المللی برگزار کنیم .

سلطان زاده ، فراهم نبودن برخی امکانات برای ارایه خدمات به همرزمان در ناوگروه ها به خاطر محدودیت های آبی و مسائل دیگر از مشکلات اساسی مربوط به این بخش معرفی کرد وگفت : با همکاری و هم اندیشی نخبگان شرکت های دانش بنیان ، پژوهش و همچنین تبادل نظر در چنین همایش هایی این مشکل هم حل شد .

سلطان زاده افزود : نمایشگاهی که همزمان با برگزاری این همایش با حضور فرمانده نیروی راهبردی ارتش گشایش یافت با همکاری دست کم ۳۰ شرکت دانش بنیان در این مدت سه دایر بود که این هم از دیگر دستاوردهای همایش است .

ششمین همایش ملی و چهارمین همایش بین المللی طب پیشگیری. بهداشت ، امداد و درمان برروی شناورهای سطحی و زیر سطحی دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) از روز یکشنبه هفته جاری آغاز شد و امروز با معرفی مقاله های برتر به کار خود پایان داد.

از مجموع ۳۲۴ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش ،۳۱۲ مقاله داوری که از این تعداد ۲۰۶ مقاله پذیرش شد که حدود ۱۷۶ مقاله پوستری و ۳۰ مقاله هم سخنرانی اعلام شده است و از مجموع این مقاله های داوری شده تعداد ۱۰ مقاله به عنوان مقاله های برتر معرفی شد .

به نویسندگان این مقاله ها که پنج مورد آن سخنرانی و بقیه هم پوستری بود لوح تقدیر ، تندیس و وجه نقد اهدا شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

بندر امام خمینی برای بازدید سفر مسافران نوروزی آماده می‌شود

چ اسفند ۱۰ , ۱۴۰۱
  به گزارش خبرنگار مانا از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، در جریان این نشست که با حضور بهروز آقایی مدیرکل و اعضای شورای اداری این اداره کل برگزار شد، آقایی، تعطیلات نوروزی و آغاز سفر‌های هموطنان به منظور  بازدید از بنادر این استان را  فرصتی […]