بهره‌برداری و اجرای ۲ طرح بندری در بوشهر و گناوه آغاز شد

بهره‌برداری و اجرای ۲ طرح بندری در بوشهر و گناوه آغاز شد

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در آیین افتتاح و آغاز اجرای طرح‌های بندری در بوشهر و گناوه اظهار کرد: بخش دریایی پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال و با استاندارد‌های روز دنیا احداث شده است.

محمد شکیبی نسب ادامه داد: شناور‌های هدف پهلوگیری در پایانه بین‌المللی مسافربری دریایی بوشهر با طول ۱۵۰ و عمق ۷ متر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: بخش تعمیر اساسی سالن پایانه یاد شده نیز اکنون یا سرعت و شتاب خوبی در دست احداث است که پیش‌بینی شده تا اردیبهشت سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: هدف اصلی از احداث این پایانه بین المللی مسافربری دریایی رونق و توسعه گردشگری دریایی است.

شکیبی‌نسب عنوان کرد: طرح توسعه بندر گناوه با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در سه فاز پیش بینی شده است که فاز نخست در مدت ۳۶ ماه اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: این طرح شامل احداث موج شکن، دایک حفاظتی، احداث دیوار پیرامونی، عملیات لایروبی حوضچه تا عمق منفی پنج متر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: احداث موج شکن، دایک حفاظتی و دیواره پیرامونی در طرح جامع توسعه بندر گناوه به ترتیب به طول دو هزار و ۳۸ مترمربع، یک‌هزار و ۱۲۰ مترمربع، یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع و حجم لایروبی آن نیز ۹۸۰ هزار مترمکعب برآورد شده است.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی این پروژه نقش آفرینی بیشتر بندر گناوه در عرصه تجارت بین المللی و بهبود وضعیت معیشت و رفاه بندرنشینان است.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

اجرای طرح توسعه در بندر گناوه/ قطب تجاری و گردشگری رونق می‌گیرد

ش اسفند ۱۳ , ۱۴۰۱
به گزارش راد، شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوان و گاه بی‌نظیر در زمینه‌های مختلف است اما تا کنون علیرغم تلاش‌هایی که صورت گرفته آن گونه که شایسته آن است توسعه نیافته است. این شهرستان دارای دو بندر بسیار مهم، بندر گناوه مرکز شهرستان و بندر ریگ است که […]
اجرای طرح توسعه در بندر گناوه/ قطب تجاری و گردشگری رونق می‌گیرد