چین در رتبه اول بزرگترین مالک کشتی جهان قرار گرفت

چین در رتبه اول بزرگترین مالک کشتی جهان قرار گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ براساس داده‌های منتشر شده از سوی مؤسسه کلارکسونز چین از نظر تناژ ناخالص کشتی در صدر رده‌بندی کشور‌های دارنده کشتی جهان قرار گرفت.

بر‌اساس این گزارش آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد ظرفیت کشتی‌داران چینی در حال حاضر به ۲۴۹.۲ میلیون GT رسیده که ۱۵.۹ درصد از سهم بازار ناوگان جهانی را با ۱۸۰ میلیارد دلار سرمایه از آن خود کرده است.

این در حالی است که مالکان کشتی یونانی که پیش از این در رتبه اول قرار داشتند پس از سقوط به رتبه دوم با ۲۴۹ میلیون GT حدود ۱۵.۸ درصد از سهام ناوگان جهانی را با ۱۶۳ میلیارد دلار در دست دارند.

براساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مؤسسه کلارکسونز چین از نظر سفارش ساخت کشتی، ساخت و ساز کشتی و خرید و فروش آن‌ها از یونان جلوتر است.

در پایان این گزارش آمده است ژاپن با ظرفیت جهانی ۱۸۱ میلیون GT در رده سوم و کره جنوبی و آمریکا با ۶۶ میلیون GT در رده چهارم و پنجم قرار دارند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

میزان تخلیه و بارگیری بنادر استان بوشهر از ۲۱ میلیون تن گذشت

س مرداد ۲۴ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر،  محمد شکیبی نسب با اشاره به افزایش تخلیه و بارگیری کالا در بندر استان اظهار داشت: در چهار ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری مجموع کالا‌های نفتی و غیرنفتی بنادر استان بوشهر با رشد ۱۱ درصدی به ۲۱ میلیون و ۸۱۲ هزار تن رسید. وی […]