جزیره هرمز؛ قطب گردشگری خلیج فارس در نوروز ۱۴۰۲/ فعالیت ۶۰ اقامتگاه بوم گردی هرمز طی نوروز

جزیره هرمز؛ قطب گردشگری خلیج فارس در نوروز ۱۴۰۲/ فعالیت ۶۰ اقامتگاه بوم گردی هرمز طی نوروز

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیره هرمز در سال‌های اخیر طی ایام نوروز به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری استان مطرح است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: به همین دلیل با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته جهت ورود تعداد چشمگیر گردشگران به این جزیره در ایام نوروز، برنامه ریزی‌های لازم جهت استقبال از گردشگران در این جزیره در قالب ستاد خدمات سفر صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا ۶۰ واحد اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز در جزیره هرمز از هم‌اکنون آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی هستند.

محسنی همچنین به فعالیت رستوران‌های خانگی با ارائه انواع غذا‌های محلی و بومی جزیره و نیز ساماندهی بیش از هزار دستگاه خودرو  جهت جابه‌جایی گردشگران در ایام نوروز در سطح جزیره اشاره کرد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان از ساماندهی خطوط مسافربری دریایی در مسیر بندرعباس- هرمز برای ایام نوروز خبر داد و گفت: شناور‌هایی که در این مسیر فعالیت دارند از ایمنی کامل برخوردار هستند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در ایام نوروز در جزیره هرمز علاوه بر خدمات جزیره گردی و تماشای کوه‌های رنگین و سواحل سرخ جزیره، انواع خدمات تفریحات دریایی و غواصی نیز توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی مستقر در جزیره به مسافران نوروزی ارائه می‌شود.

وی همچنین وجود قلعه پرتغالی‌های جزیره هرمز را به عنوان بزرگترین قلعه پرتغالی‌ها در خلیج فارس یکی ازمهمترین جاذبه‌های جزیره هرمز عنوان کرد و بیان داشت: این قلعه نیز در ایام نوروز پذیرای بازدید گردشگران خواهد بود.

محسنی جزیره هرمز را بهشت زمین شناسی ایران نامید و عنوان کرد: وجود خاک‌های رنگین با طیف بیش از ۷۰ رنگ و نیز وجود تنها خاک خوراکی دنیا در این جزیره، باعث شده تا جزیره هرمز به مکانی منحصر به فرد در خلیج فارس در زمینه گردشگری تبدیل شود.

به گفته وی، طبیعت منحصر به فرد جزیره هرمز و معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های جزیره طی سال‌های اخیر باعث رونق چشمگیر گردشگری در جزیره شده، به گونه‌ای که در حال حاضر حتی یک نفر در جزیره بیکار نیست و همه مردم هرمز در سود اقتصادی صنعت گردشگری سهیم هستند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

شیرین‌سازی آب دریا با توان مهندسی داخلی

ی اسفند ۱۴ , ۱۴۰۱
درحالی که وزیر نیرو از برنامه جدی دولت برای استفاده از منابع آب‌های غیرمتعارف به‌منظور رفع تنش‌های آبی خبر داد؛ مدیرعامل گروه مپنا، آمادگی کامل این گروه برای توسعه پروژه‌های آبی کشور را با توان مهندسی داخلی اعلام کرد. به گزارش راد، رئیس جمهور روز گذشته در مراسم افتتاح ۱۵ […]
شیرین‌سازی آب دریا با توان مهندسی داخلی