مشاغل دریایی که نام آنها در قرآن آمده است + اینفوگرافیک

 به گزارش مانا، قطعاً برخورداری از جایگاه ویژه قشر کارگر در هر جامعه‌ای بر فردی پوشیده نیست. قشری که عاملی برای پیشرفت و رشد جامعه هستند. بنابر این به پاس قدردانی از زحمات این بزرگمردان و زنان و یادآوری خدمات آنها، روز اول ماه می میلادی به عنوان روز جهانی کارگر یا روز بین‌المللی کارگر نامیده شده است.
در آیات ۳۹ سوره مبارکه نجم به ضرورت سعی و تلاش انسان تصریح دارد «وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى؛ و اینکه براى انسان جز حاصل تلاش او نیست» و در آیه ۴ سوره مبارکه لیل بر گوناگونی این کوشش و تلاش اشاره دارد «إِنَّ سَعۡیَکُمۡ لَشَتَّىٰ».
در قرآن مواردی درباره شیشه‌گری سلیمان(ع)، کسب و تجارت، کشتی‌سازی توسط نوح(ع)، توربافی و خیمه‌دوزی، زره‌سازی داود(ع)، ذوب کردن فلزات، آجرپزی (وزیر فرعون هامان) و صید، غواصی و دریانوردی آیاتی آمده است.

مشاغل دریایی که نام آنها در قرآن آمده است + اینفوگرافیک

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افتتاح چهار پست اسکله در بندر دیّر

د اردیبهشت ۱۱ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب از پیشرفت فیزیکی مطلوب پروژه احداث چهار پست اسکله رمپ در بندر دیّر به عنوان یکی از کانون‌های اصلی صادرات ایران به کشور قطر خبر داد. وی با بیان اینکه عملیات اجرایی چهار پست اسکله رمپ در هفته دولت سال ۱۴۰۱ […]