خلیج فارس و آب‌های نوار ساحلی بوشهر متلاطم و مواج می‌شود

خلیج فارس و آب‌های نوار ساحلی بوشهر متلاطم و مواج می‌شود

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در استان اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی سرعت وزش باد در سطح استان و روی دریا افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در استان گفت: وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی، خیزش گردوخاک محلی و احتمال نفوذ گردوخاک فرامنطقه‌ای از مخاطرات این هشدار هواشناسی است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه هشدار سطح زرد در استان از روز چهارشنبه ۲۴ خرداد تا اوایل هفته آینده ادامه دارد خاطر نشان کرد: وزش باد شدید شمالی، افزایش تلاطم دریا، وقوع گردوخاک در برخی مناطق مستعد استان از مخاطرات این هشدار هواشناسی است.

شکوهی‌پور با اشاره به کاهش دید افقی در استان در این هشدار هواشناسی تصریح کرد: خیزش گردوخاک محلی و کاهش موقت دید افقی، احتمال خسارت به سازه‌های سبک و ناپایدار به سبب وزش باد، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از دیگر مخاطرات در مدت یاد شده است.

وی با تأکید بر فراهم شدن تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی مد نظر ناشی از وزش باد، از سفر‌های غیرضروری دریایی و قرارگرفتن در زیر درختان و سازه‌های ناپایدار و تابلو‌های شهری پرهیز شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

پیش نویس سند توسعه تالاب بین المللی شادگان تهیه شد

د خرداد ۲۲ , ۱۴۰۲
مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اهمیت تالاب شادگان به عنوان یکی از مهمترین منابع اقتصادی جنوب کشور گفت: در راستای تحقق شعار‌های دولت مبنی بر توسعه دریا محور با دستور مستقیم رئیس جمهور تهیه سند توسعه تالاب شادگان با محوریت گردشگری در دستور کار سازمان […]