پیش‌بینی برداشت ۴۵ هزار تن میگو در قطب نخست پرورش میگوی کشور

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: سطح زیر کشت میگو پرورشی این استان امسال ۷ هزار و ۲۵۹ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود ۴۵هزار تن میگو از این سایت‌ها برداشت شود

عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان بوشهر با تولید بیش از ۳۸ هزارتن، قطب نخست پرورش میگو کشور است اظهار داشت: امسال سطح زیر کشت میگو در این استان بیش از ۸۵۰ هکتار نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت میگو پرورشی این استان امسال ۷ هزار و ۲۵۹ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود ۴۵هزار تن میگو از این سایت‌ها برداشت شود، افزود: با افزایش ضریب میکانیزاسیون در مزارع پرورش آبزیان در استان بوشهر، بهره‌وری در این عرصه از سال ۹۵ تاکنون افزایش چشمگیری یافته است.

این مقام مسؤول ادامه داد: ۱۱ واحد پرورش ماهی در قفس این استان تا پایان امسال افتتاح می‌شود که مجموع مزرعه‌های این استان به ۲۸ واحد می‌رسد.

امینی گفت: تاکنون ۱۱۷ مجوز پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر صادر شده که از این شمار ۱۷ مزرعه به بهره‌برداری رسیده است.این مقام مذکور اعلام کرد: لزوم پیشگیری از صید بی‌رویه و افزایش جمعیت سبب شده تا امروز دنیا به سوی توسعه آبزی‌پروری حرکت کند و این روند در کشور ایران نیز دنبال می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سرمایه‌گذاری ۷/ ۲ میلیارد یورو‌یی در سواحل مکران

ش اردیبهشت ۱۶ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، دکتر محمد مخبر از سواحل مکران به عنوان ظرفیتی بزرگ و پیشرانی کم‌نظیر برای توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: ظرفیت‌ها و مزیت‌های موجود در منطقه مکران بسیار منحصربه‌فرد است و این ظرفیت‌ها از جمله دسترسی به اقیانوس در هیچ یک از نقاط دیگر کشور به […]