برگزاری مراسم روز دریانورد برای اولین بار از سوی بخش خصوصی

برگزاری مراسم روز دریانورد برای اولین بار از سوی بخش خصوصی

یحیی ضیایی مهرجردی در گفت­‌و­گو با خبرنگار مانا؛ با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت جدید دیدگاه­ بخش حاکمیتی در رابطه با بخش خصوصی تا حدودی تغییر پیدا کرده است به برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد از سوی «اتحادیه مالکان کشتی ایران» اشاره کرد و گفت: برای اولین بار برگزاری و اجرای این مراسم به بخش خصوصی واگذار شد که این امر را می­‌توان نشانه‌ای از تغییر رویکرد بخش دولتی در دولت سیزدهم به بخش خصوصی تعبیر کرد.

وی این رخداد را فرصتی تازه­ در جهت ارائه توانمندی­های بخش خصوصی در راستای تعاملات با بخش دولتی ارزیابی و خاطر نشان کرد: این مهم ممکن است به محول شدن مسئولیت‌های جدیدی از سوی حاکمیت به بخش خصوصی در جهت تعالی و پیشبرد اهداف ملی باشد.

ضیایی مهرجردی یادآور شد: هرساله بزرگداشت این مراسم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی و بخش دولتی برگزار می­‌شد، اما امسال با وجود تغییرات صورت گرفته به بخش خصوصی و به نوعی به خود دریانوردان و بخش دریایی کشور واگذار شده است که می­‌تواند نوید این امر مهم باشد که حاکمیت به اهمیت جایگاه بخش خصوصی بیش از پیش واقف است.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران، خاطر نشان کرد: مراسم امسال روز جهانی دریانورد با مراسم همه ساله به جهت اجرا نیز تفاوت­هایی خواهد داشت و به شکلی مفرح‌­تری از هرسال برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به مهم­ترین دستاورد‌های اتحادیه مالکان کشتی ایران طی سال ۱۴۰۱ پرداخت و در این خصوص گفت: اتحادیه در خصوص تسهیلات مورد نیاز صاحبان شناورها، مسائل مربوط به سازمان تامین اجتماعی، مالیات و تعرفه­‌های بندری و… اقدامات لازم را صورت داد که خوشبختانه به حل و رفع بخش مهمی از مشکلات و موانع پیشِ رو منجر شد.

ضیایی مهرجردی ادامه داد: به علاوه اینها، با پیگیری اتحادیه مالکان کشتی ایران، برگزاری و اجرای دوره­های کاربردی افسران بر روی کشتی که آن‌ها را در خصوص انجام مسئولیت اصلی و خدمت به کشور آماده خواهد کرد نیز طی سال گذشته با همکاری اعضاء و با موفقیت انجام شد.

دبیر اتحادیه مالکان کشتی ایران در پایان اظهارات خود به برنامه‌های این اتحادیه طی سال جاری نیز پرداخت و تصریح کرد: برنامه­‌های سال جاری شامل چند بخش است؛ بخش اول نوسازی ناوگان است که در تلاش هستیم مسئولیت­‌های عقب­ افتاده اتحادیه مالکین در این خصوص را که سال­هاست محقق نشده با هماهنگی­‌ها با معاونت حمل‌­ونقل وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی و دفتر ریاست جمهوری در دستور کار قرار گیرد، بخش دوم توانمندسازی نیرو‌های مستقر بر روی کشتی­‌ها با آموزش­‌های جدیدی است که برنامه‌­ریزی شده و بنا است که انجام گیرند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

کشف محموله بزرگ ۹۵ میلیارد ریالی کالای قاچاق در بندر ریگ

س خرداد ۲۳ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، سرهنگ ستاد یدالله شرفی از توقیف یک شناور حامل کالای قاچاق خبر داد و اظهار داشت: مرزبانان پایگاه دریابانی گناوه با اشراف اطلاعاتی از اقدام قاچاقچیان مبنی بر حمل کالای قاچاق در یک شناور و احتمال تخلیه غیر مجاز، بلافاصله بررسی ویژه موضوع را […]