توسعه فعالیت کارخانجات کشتی‌سازی روسیه علی‌رغم تحریم‌ها و جنگ با اوکراین

توسعه فعالیت کارخانجات کشتی‌سازی روسیه علی‌رغم تحریم‌ها و جنگ با اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت پورت نیوز؛ توسعه  صنعت کشتی‌سازی در روسیه بر اساس تایید مقامات بلند‌پایه کشور از اولویت خاصی برخوردار است و مسئولان مربوطه اختصاص یارانه و توسعه این صنعت را به عنوان آزمون جدی برای قدرت نمایی در اقتصاد داخلی و خارجی  به ویژه در دوران تحریم‌ها در نظر گرفته‌اند.

بر‌اساس این گزارش در سال ۲۰۲۲ میلادی کارخانه‌های کشتی‌سازی روسیه در حال ساخت ۳۶۷  کشتی بودند که از این تعداد ۱۱۷ کشتی غیر‌نظامی به مشتریان تحویل شد و در حال حاضر ۴۰۶ کشتی در کارخانجات کشتی‌سازی این  کشور مراحل ساخت را طی می‌کنند.

این در حالی است که کارخانجات کشتی‌سازی روسیه در سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۸۹ کشتی ساخته و تحویل مشتری دادند. در سال ۲۰۲۰ میلادی نیز ۱۱۶ کشتی به مشتریان تحویل شده است.

در ادامه این گزارش آمده است «الکسی رحمانوف» مدیر‌کل شرکت کشتی‌سازی (USC)  با اشاره به اینکه علی‌رغم تحریم‌ها از یک طرف و جنگ با اوکراین از سوی دیگر شرایطی که در حال حاضر با آن مواجهیم نیرو‌بخش بوده، اما برای طراحان و کشتی‌سازان بسیار پر تنش است؛ زیرا کشتی‌سازی داخلی و تعمیر کشتی به قطعات خارجی نیاز دارد که تحریم‌ها باعث شده برای تأمین قطعات با مشکل مواجه شویم، اما می‌توانیم قطعات وارداتی از کشور‌های دوست مانند چین تهیه کنیم که این کار منجر به افزایش هزینه و به تعویق افتادن زمان تحویل می‌شود.

وی در ادامه به پرداخت کمک‌های یارانه‌ای دولت برای توسعه کشتی‌سازی و تعمیرات آن اشاره کرد و گفت: میزان تأمین مالی برای حمایت از کشتی‌سازی در سال ۲۰۲۲ میلادی، هفت میلیارد روبل بود که در سال ۲۰۲۳ میلاید به ۱۴ میلیارد روبل خواهد رسید.

توسعه فعالیت کارخانجات کشتی‌سازی روسیه علی‌رغم تحریم‌ها و جنگ با اوکراین

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

۱۵۳ ردیف کالای متروکه در بندر گناوه تعیین تکلیف شد

ش خرداد ۲۷ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، کیامرث جوکار از تعیین تکلیف کالا‌های متروکه در انبار‌های بندر گناوه خبر داد و اظهار داشت: ۱۵۳ ردیف کالای متروکه مستقر در انبار‌های بندر گناوه تعیین تکلیف شد و این اقلام هر کدام به میزان متفاوتی از یک تا  ده‌ها کارتن بودند که پس […]