ترانزیت و اقتصاد دریایی مزیتهایی که جدی گرفته نشده اند

رضا دادگر در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان این مطلب که ترانزیت در کشور یتیم واقع شده است، اظهار داشت: ترانزیت و اقتصاد دریایی یک مزیت اصلی و رقابتی برای سیستان و بلوچستان است و می تواند بستر را برای توسعه پایدار در استان فراهم کند.

کارشناس امور اقتصادی گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده، ظرفیت ترانزیت کالا تا صد میلیون تن وجود دارد اما فقط در برهه ای توانستیم این رقم را تا ۱۳ میلیون تن برسانیم.

دادگر افزود: با در نظر گرفتن مواردی چون تکمیل زیرساختهای ریلی، جاده ای، روان سازی رویه های گمرکی و تلاش از طریق دیپلماسی می توان ظرفیت ۸۰ میلیون تنی ترانزیت را محقق ساخت.

وی با اشاره به اینکه توسعه پایدار از دریا آغاز می شود، تصریح کرد: در صورت عدم تکمیل زیرساختها باز هم ظرفیتهای موجود، قابلیت افزایش تا سه برابر را دارد.

کارشناس امور اقتصادی با بیان این مطلب که بسیاری از ظرفیتهایی که برای توسعه تعریف شده بر روی کاغذ مانده است، گفت: برای بهره‌برداری درست و منطقی از ظرفیت دریا باید به بررسی موانع پرداخت و راه را برای تحقق اقتصادی مبتنی بر دریا فراهم کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

راه اندازی خط منظم کشتیرانی به امریکای لاتین برای رونق صادرات به ونزوئلا/ رشد ۲۰ درصدی جابه جایی کالا طی سال جاری در گروه کشتیرانی

س خرداد ۳۰ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا؛ محمدرضا مدرس خیابانی که در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانورد سخن می‌گفت با بیان اینکه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سال ۱۴۰۱ رکورد جدیدی در درآمدزایی کسب کرد، افزود: در حالی‌که سال گذشته نرخ حمل و نقل دریایی در دنیا مناسب بود، طی سه ماهه […]