اولین سیستم سایبری دریایی برای نصب در کشتی‌ها تأییدیه گرفت

 

اولین سیستم سایبری دریایی برای نصب در کشتی‌ها تأییدیه گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا|؛ سایت marinelink گزارش داد: به گفتۀ «KIM Daeheon» معاون اجرایی بخش تحقیق و توسعه مؤسسه رده بندی  KR کره جنوبی اولین سیستم امنیت سایبری با همکاری و مشارکت شرکت‌های ذی‌ربط ساخته شد که قرار است در کشتی‌ها نصیب شود.

 وی با اشاره به اینکه تأییدیه لازم از سوی انجمن رده‌بندی بین‌المللی IACS دریافت شده یاد‌آور شد: از آوریل ۲۰۲۲ میلادی شرکت کشتی سازی  Shipbuilding با همکاری ForceTEC  به منظور دستیابی به فنّاوری سیستم‌های مقابله با حملات سایبری به منظور نصب در کشتی‌ها تحقیقاتی را آغاز کردند که در این زمینه به الزامات یکپارچه‌ای به منظور انعطاف‌پذیری کشتی‌ها در برابر حملات سایبری به نتیجه رسید‌ند؛ این سیستم پس از تأییدیه انجمن بین‌المللی IACS از این پس در کشتی‌هایی که در کره‌جنوبی ساخته می‌شوند نصب خواهد شد. البته نصب سیستم سایبری دریایی در کشتی‌ها از اول ژانویه ۲۰۲۴ میلادی اجباری خواهد شد.

وی افزود: این سیستم مجموعه‌ای از اقدامات  را دربرمی‌گیرد و با  هدف پایین آوردن  حملات سایبری و کاهش تأثیر آن بر سیستم محرکه کشتی به کار گرفته می‌شود تا کشتی در حین حرکت با حفظ ایمنی بتواند در مقابل حملات سایبری مقاومت نشان دهد.

«KOH Taehyun» مدیر کشتی‌سازی K نیز در این زمینه گفت: گواهینامه سیستم سایبری با قوانین انجمن رده‌بندی IACS مطابقت دارد و از قابلیت‌های مناسبی برخوردار است تا بتواند ایمنی را در کشتی ها‌ی سبز هوشمند به ارمغان بیاورد.

«کیم سانگیونگ» مدیر‌عامل ForceTEC نیز افزود: خوشحالم که تحقیقات مشترک با کشتی‌سازی K Shipbuilding و انجمن رده بندی KR کره جنوبی به نتیجه رسیده و این سیستم اولین فنّاوری در زمینه امنیت سایبری دریایی به شمار می‌رود که در این ارتباط به تحقیقات بیشتر خود ادامه خواهیم داد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آغاز به کار ۳۷ طرح سالم سازی شنا در سواحل گیلان

ج تیر ۹ , ۱۴۰۲
رضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار مانا از آغاز طرح‌های سالم سازی دریا با مدیریت کمیته ساماندهی سواحل استان در نوار ساحلی استان گیلان خبر داد و گفت: تابستان امسال شاهد راه اندازی ۳۷ طرح سالم سازی در شهرستان‌های ساحلی استان هستیم. معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری […]