اجرای ۴ پروژه زیرساخت گردشگری در نوار ساحلی دریای خزر

اجرای ۴ پروژه زیرساخت گردشگری در نوار ساحلی دریای خزر

 

احمد تجری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به گستردگی نوار ساحلی دریای خزر و اهیمت توسعه توریسم ساحلی و دریایی در این منطقه از تخصیص اعتبار جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و ساماندهی سواحل خبر داد.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: به همین منظور مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه در فاز نخست اجرای چهار پروژه توریسم دریایی در نوار ساحلی دریای خزر برنامه ریزی شده است، بیان داشت: این پروژه‌ها در شهرستان‌های فریدونکنار، محمودآباد، فرح آباد و بهنمیر در حال اجرایی شدن هستند.

به گفته تجری، به منظور تأمین زیرساخت‌های گردشگری و ساماندهی ساحل فریدونکنار مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان، تامین زیرساخت‌های گردشگری و ساماندهی ساحل شهرستان محمود آباد مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، تامین زیرساخت‌های گردشگری و ساماندهی ساحل فرح آباد مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان و تامین زیرساخت‌های گردشگری و ساماندهی ساحل بهنمیر مبلغ ۶۰۰  میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اذعان داشت: ساماندهی سواحل و ایجاد کمپینگ از جمله اقدامات در نظر گرفته شده جهت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری دریایی و ساحلی در پروژه‌های مذکور است.

وی اظهار امیدواری کرد: با اقدامات و برنامه ریزی‌های در حال انجام به زودی شاهد رونق گردشگری در نوار ساحلی دریای خزر و جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

وی با اشاره به اینکه توریسم دریایی و ساحلی در دستور کار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار دارد، گفت: جهت دستیابی به این هدف، توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل استان‌های ساحلی در اولویت برنامه‌ها قرار داده شده است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از انجام عملیات اجرایی ۱۸ پروژه زیرساخت گردشگری دریایی و ساحلی در استان‌های ساحلی کشور خبر داد.

این مقام مسئول در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه اعتبارات لازم جهت اجرای پروژه‌های زیرساختی توریسم دریایی مذکور از محل اعتبارات ملی تامین می‌شود، بیان داشت: به این منظور در مجموع ۱۶۵ هزار میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیر‌کل سرمایه گذاری، زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری، عنوان کرد: به منظور ایجاد زیرساخت‌های توریسم دریایی، هر ساله اعتباراتی از محل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان‌های ساحلی کشور اختصاص می‌یابد.

وی اذعان داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل و دریا‌های جنوب و شمال کشور نقش بسیار مهمی در رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی ایفا خواهد کرد؛ ضمن اینکه این امر زمینه حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی در این صنعت پرسود اقتصادی را نیز فراهم خواهد کرد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تجارت بین ایران، هند و روسیه نیازمند قوانین و مقررات مشترک است/لزوم لایروبی کانال ولگا از سوی روسیه

س تیر ۱۳ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا؛ امیر بیات که در نشست سه جانبه جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری هند پیرامون تسهیل ترانزیت در مسیر کریدور شمال-جنوب که با حضور مقامات عالی رتبه کشور‌های روسیه و هند، سفرای مختلف کشور‌های حوزه خلیج فارس، دریای عمان و کشور‌های شرق و غرب دریای […]