سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد ریالی در طرح توسعه جامع بندر گناوه

سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیارد ریالی در طرح توسعه جامع بندر گناوه

 

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، کیامرث جوکار از افزایش میزان تخلیه و بارگیری کالا در سه ماه نخست امسال در گناوه خبر داد و اظهار داشت: تخلیه کالا‌های تجاری در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش بیش از ۱۰ برابر داشته است.

وی میزان کالای تجاری تخلیه شده در سه نخست امسال را ۲۵۰۰ تُن اعلام و عمده کالا‌ها را بر حسب نیاز‌های ضروری مردم و بازار این شهرستان و سایر مناطق از جمله کولرگازی عنوان کرد و افزود: نخستین محموله ترانزیت خودرو در خرداد سال جاری در این بندر شامل ۲۴ دستگاه خودرو از طریق کشور کویت به مقصد گناوه وارد و تخلیه شدند.

وی با اشاره به اینکه خودرو‌ها از بندر گناوه طی مراحل قانونی به صورت زمینی به کشور عراق حمل شدند، گفت: براساس برنامه ریزی به عمل آمده روند ترانزیت واردات خودرو‌ها در بندر گناوه تداوم می‌یابد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه طرح توسعه بندر را نویدبخش پیشرفت و رونق اقتصادی و تجاری دانست و تصریح کرد: با هدف رونق و توسعه امور بندری گناوه، طرح توسعه جامع این بندر با ۱۶ هزار میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته عملیاتی شده است.

جوکار اضافه کرد: طرح توسعه بندر گناوه همچنین علاوه بر تسهیل در ورود و خروج شناور‌ها به توسعه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر گناوه کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه ادامه داد: فاز اول این پروژه شامل دو موج شکن، دایک و دیوار پیرامونی و لایروبی است که فاز اول در مدت پنج سال اتفاق می‌افتد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تأسیس یک شرکت مشترک کشتیرانی بین ایران و روسیه ضرورت دارد

چ تیر ۱۴ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، محمد مخبر عصر دیروز در دیدار ایگور لویتین، دستیار ویژه رئیس‌جمهور روسیه با ابراز خرسندی از تعمیق و گسترش روابط فی مابین و سفرهای اخیر هیئت‌های دو کشور، گفت: مذاکرات انجام شده در سفر رئیس بانک مرکزی روسیه به ایران برای شرکت در پنجاه و یکمین اجلاس […]