به زودی ١٢ کشتی جدید از مسیر دریای سیاه وارد کشور می‌شوند

 

به زودی ١٢ کشتی جدید از مسیر دریای سیاه وارد کشور می‌شوند

به گزارش مانا، مجید علی‌نازی درباره توافقات جدید دریایی با روسیه اظهار داشت: از قدیم با روسیه خطوط مشترک دریایی برای تبادلات و تجارت برقرار بود و در مذاکرات اخیر برای توسعه خط بین دو کشور و خط دریایی کریدور شمال – جنوب به توافقاتی رسیدیم. 

وی ادامه داد: حجم بار بین دو کشور افزایش پیدا کرده و به دنبال افزایش حجم تبادلات تجاری بین دو کشور به عنوان ترانزیت هستیم. 

معاون سازمان بنادر و دریانوردی درباره ورود کشتی‌های کشورهای خزر برای انتقال بار بین ایران و روسیه گفت: تاجر و صاحب بار درباره نحوه انتقال بار و انتخاب شرکت کشتیرانی تصمیم می‌گیرد و در شرایط رقابتی امکان این وجود ندارد که شرکتی اعم از ایرانی و خارجی تعرفه‌ای بالاتر از تعرفه‌های منطقه در نظر بگیرید چراکه مزیت رقابتی را از دست خواهد داد. 

علی‌نازی افزود: در حال حاضر تمام کشتی‌های کشتیرانی خزر چارتر هستند و این نشان دهنده افزایش تقاضا برای استفاده از ناوگان است. 

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ترددهای دریایی بین ایران و روسیه خبر داد و گفت: امسال جابه‌جایی بار بین دو کشور افزایش چشمگیر خواهد داشت چراکه ناوگان ایران در دریای خزر افزایش پیدا کرده‌است و چندین شرکت نسبت به خرید کشتی جدید اقدام کرده‌اند. 

وی ادامه داد: اخیراً ١٢ کشتی جدید خریداری شده که این تعداد کشتی جدید از مسیر دریای سیاه وارد کشور می‌شوند .

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

افزایش دزدی دریایی در آب‌های آسیا طی ۶ ماهه اول ۲۰۲۳

چ تیر ۱۴ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا سایت کانتینر نیوز اعلام کرد: داده‌های دریافتی سازمان مبارزه با دزدی دریایی و سرقت مسلحانه از کشتی‌ها در آسیا (ReCAAP) حاکی است از ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی ۵۷ حادثه در آب‌های آسیا رخ داده که در سال گذشته در همین مدت ۲۴ حادثه […]