مناطق دریایی تنگه هرمز و دریای عمان مواج است

به گزارش مانا، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، طی روز جاری، دریای عمان و تنگه هرمز با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی مواج خواهد شد. توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی از تردد در این مناطق خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت پذیرد.

شدت باد‌های جنوب شرقی طی امروز صبح در مناطق دریایی تنگه‌ی هرمز و دریای عمان قابل ملاحظه و به نزدیک ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و سبب اختلال در تردد‌های صبحگاهی خواهد شد، این شرایط دریایی تا اواسط هفته آینده در ساعات صبح تا ظهر تداوم خواهد داشت.

شرایط تردد در بنادر و جزایر غربی استان نسبتا مساعد پیش بینی می‌شود.

به تدریج با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه درجنوب شرق کشور و تاثیرگذاری آن در استان، در مناطق شرقی استان و بخش‌هایی از مناطق مرکزی افزایش سرعت باد‌های گرم و خشک، همراه با گردوغبار و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رشد ابر با احتمال وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق گاه تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری شود.

از لحاظ دمایی شاهد ماندگاری هوای گرم در استان خواهیم بود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تبدیل چابهار به دروازه ورود گردشگران خارجی /ضرورت جذب سرمایه گذاران خارجی در صنعت توریسم مکران

ج تیر ۱۶ , ۱۴۰۲
علیرضا جلال زایی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه گردشگری در سواحل مکران به گفته مقام معظم رهبری، گنج پنهان محسوب می شود، بیان داشت: همین دغدغه باعث شده تا حساسیت زیادی در سالهای اخیر در زمینه توسعه صنعت گردشگری در سواحل مکران ایجاد شود. مدیر کل […]