نجات سرنشین شناور تفریحی در بندر نوشهر

به گزارش مانا، سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران گفت: صبح امروز پس از اعلام خبر نا پدید شدن یک فروند جت اسکی  به همراه سرنشین آن در منطقه سلمانشهر از سامانه ۱۵۵۰ با بررسی‌های اولیه مشخص شد شناور مذکور حدود ساعت ۶ بامداد به دریا رفته و تا ساعت ۹ صبح به ساحل بازنگشته و تلاش نیرو‌های محلی در پیدا کردن آن بی نتیجه مانده است.

فائزه قدیری افزود: به محض دریافت پیام، همزمان دستور جستجو از طریق اداره ایمنی و حفاظت دریایی به همیاران ناجی و همچنین اعزام شناور ناجی ۶ به سمت محل مورد نظر صادر و عملیات جستجو و نجات آغاز شد.

 قدیری ادامه داد:  شناور ناجی۶ پس از رسیدن به محل مورد نظر و اجرای الگو‌های جستجو و نجات، ساعت ۰۹:۵۷ طی تماس با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر (MRCC) از پیدا شدن شناور مضطر به همراه سرنشین آن در صحت و سلامت کامل در محدوده هتل آزادی خزر (نمک آبرود) و در فاصله ۵،۵ مایلی از ساحل خبر داد.

سرپرست معاونت امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه علت سانحه، نقص فنی جت اسکی بوده اظهار داشت: شناور ناجی ۶، جت اسکی معیوب را ساعت ۱۰:۲۵ در ساحل سلمانشهر به همیاران ناجی تحویل داده و با اعلام پایان عملیات، به بندر نوشهر بازگشت.

 گفتنی است که در صورت وقوع هرگونه سانحه دریایی در سواحل استان مازندران در هر ساعت از شبانه روز، گردشگران محترم می‌توانند از طریق شماره ۱۵۵۰ (بدون پیش شماره) با مرکز امداد و نجات دریایی بندر نوشهر تماس حاصل نمایند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

خلیج فارس برای تردد‌های دریایی نامساعد می‌شود

د تیر ۱۹ , ۱۴۰۲
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، حجت خسروی با بیان اینکه تا پنجشنبه هفته جاری نسبت به مواج شدن خلیج فارس هشدار سطح نارنجی داده می‌شود اظهار کرد: پیش‌بینی شده در این مدت سرعت وزش باد‌های شمال غربی به بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به ۱۲۰ […]