تعامل مناطق آزاد در رونق توریسم جزایر خلیج فارس

تعامل مناطق آزاد در رونق توریسم جزایر خلیج فارس

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه از مجموع بیش از پنج هزار کیلومتر نوار ساحلی در کشور، دو هزار و ۳۰۰ کیلومتر آن یعنی حدود ۴۰ درصد ساحل کشور به استان هرمزگان اختصاص دارد، گفت: این پتانسیل مهم می‌طلبد تا مسئولان استانی بیش از پیش جهت بهره‌گیری از این ظرفیت در توسعه اقتصادی استان به ویژه از طریق جذب توریسم اقدام کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان در ادامه به وجود ۱۴ جزیره در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: تمام این جزایر از پتانسیل لازم جهت جذب توریسم برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: بر‌اساس مطالعات صورت گرفته، جزایر هرمز، هنگام، ابوموسی، لارک و شیدور به امکانات لازم جهت تبدیل شدن به جزایر توریستی، مجهز خواهند شد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، افزود: به منظور تحقق اهداف مذکور در جزایر مذکور، مناطق آزاد کیش و قشم نیز همکاری لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواهند داشت.

وی در خصوص ایجاد امکانات توریستی در جزیره شیدور نیز گفت: با توجه به اینکه این جزیره جزء مناطق حفاظت شده محیط زیستی محسوب می‌شود لذا ایجاد امکان ورود گردشگران به این جزیره با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست انجام خواهد شد.

محسنی با اشاره به اینکه توسعه صنعت توریسم تاثیر مستقیم بر اقتصاد و معیشت جامعه محلی دارد، تصریح کرد: لذا با همکاری جامعه محلی به ویژه بومیان ساکن جزایر به عنوان ذی‌نفعان اصلی می‌توانیم شاهد شکوفایی صنعت توریسم دریایی در خلیج فارس باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان، یادآور شد: امیدواریم با اقدامات در حال انجام به زودی شاهد تحول صنعت توریسم در منطقه خلیج فارس با توسعه گردشگری در جزایر با حضور فعال بومیان این مناطق و به دنبال آن جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی باشیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

سفارش ساخت ۶۳ فروند کشتی تنها در ۶ ماه

س تیر ۲۰ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از پورت نیوز؛ سه کارخانه بزرگ کشتی‌سازی شانگهای در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۳  میلادی موفق شدند سفارش جدید ساخت ۶۳ فروند کشتی را دریافت  کرده و ۲۹  فروند کشتی ساخته شده را تحویل دهند که دستیابی به این آمار یک رکورد جدید […]