صدور مجوز برای فعالیت ۴ شناور تفریحی بزرگ در آب‌های گیلان

صدور مجوز برای فعالیت ۴ شناور تفریحی بزرگ در آب‌های گیلان

رضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: با توجه به وجود نوار ساحلی گسترده دریای خزر در استان گیلان، یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری استان وجود شناور‌های تفریحی است.

معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ادامه داد: همواره توسعه کمی و کیفی شناور‌های تفریحی فعال در محدوده آبی استان در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از دو هزار قایق تفریحی کوچک در آب‌های استان گیلان گفت: این شناور‌ها ظرفیت حداکثر ۱۲ نفر گردشگر را دارند.

این مقام مسئول در استان گیلان، تصریح کرد: جهت توسعه صنعت توریسم دریایی استان، مجوز فعالیت چهار شناور تفریحی بزرگ استاندارد با ظرفیت ۲۰ صادر شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، تاکید کرد: امیدواریم با افزایش زیرساخت‌های گردشگری و افزایش حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی از تمام ظرفیت‌های بالقوه استان ساحلی گیلان در راستای جذب هر چه بیشتر گردشگران بهره‌مند شویم.

حسن پور با اشاره به اینکه استان گیلان به دلیل برخورداری بخش قابل توجهی از سواحل دریای خزر به عنوان یکی از اصلی‌ترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود، گفت: همواره در طول سال شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی بسیاری در استان به ویژه سواحل هستیم.

وی اذعان داشت: با توجه به ورود حجم زیاد گردشگر به سواحل استان، توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بیشتر در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است که تحقق این امر قبل از هر اقدام نیازمند شناسایی نقاط توریستی در طول نوار ساحلی گیلان است.

وی تصریح کرد: در همین راستا طرح جامع شناسایی مراکز تفریحی و توریستی در سواحل استان گیلان تدوین و اجرایی خواهد شد؛ بر اساس طرح تهیه شده نقاطی از ساحل که از قابلیت لازم جهت ایجاد مراکز تفریحی ساحلی و دریایی برخوردار باشند شناسایی و سپس پروژه‌های گردشگری در آن‌ها با همکاری سرمایه گذاران بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

صدور ۲ میلیون خودرو توسط چین در ۶ ماه از طریق دریا

ی تیر ۲۵ , ۱۴۰۲
به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ صادرات خودرو توسط چین در نیمه اول سال جاری میلادی در مقایسه با کل صادرات خودرو در سال ۲۰۲۱  برابری می‌کند. در همین حال این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۷۵ درصد افزایش نشان […]