معرفی کوسه سواران در خلیج فارس به مراجع قضایی استان بوشهر

معرفی کوسه سواران در خلیج فارس به مراجع قضایی استان بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، در روز‌های گذشته ویدیویی در فضای مجازی با عنوان نهنگ سواری جوان بوشهری در خلیج فارس منتشر شد که این عمل باعث نارضایتی و جریحه دار کردن عواطف دوستداران حیات وحش و محیط زیست شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این زمینه اظهار داشت: این عمل سبب ایجاد بی‌نظمی در چرخه اکوسیستم و ناامنی برای زیست این گونه آبزی در آب‌های سرزمینی خلیج فارس می‌شود.

عبدالرحمن مرادزاده با اشاره به شناسایی افراد متخلف نهنگ سوار گفت: بلافاصله پس از انتشار ویدیو، پیگیری لازم انجام و افراد متخلف شناسایی شدند.

وی اضافه کرد: در بررسی به عمل آمده مشخص شد، این افراد غواص آب‌های عمیق هستند و به عنوان پیمانکار شرکت نفت در پروژه‌های مربوطه فعالیت می‌کنند.

مرادزاده در ادامه افزود: مستند به ماده ۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، حفاظت و بهبود و بهسازی محیط زیست و پیشگیری و ممانعت از هر نوع آلودگی و هر اقدام مخربی که موجب بر هم خوردن تعادل و تناسب محیط زیست می‌شود و کلیه امور مربوطه به جانوران وحشی و آبزیان آب‌های داخلی از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی افزود:  کوسه کولی کر (نهنگ کوسه) مستند به مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست در لیست گونه‌های در معرض خطر انقراض نسل قرار گرفته است و عمل متهمین در جریحه‌دار کردن عواطف عمومی از طریق فیلمبرداری از جرم حیوان آزاری و انتشار آن در فضای مجازی مصداق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی کتاب پنجم تعزیرات مصوب ۱۳۷۵، جرم و مستوجب مجازات است، لذا این افراد برای تشکیل پرونده و طی مراحل قضایی به دادگاه شهرستان مربوطه معرفی شدند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تایید طرح طبیعت‌گردی آشوراده در کمیته ملی طبیعت‌گردی

د مرداد ۲ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، در سیزدهمین نشست کمیته ملی طبیعت‌گردی که با حضور علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حسن اکبری معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست و نیز حسین میررجبی معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان اعضای کمیته […]