تعیین تکلیف پرونده بزرگترین قاچاق کالا در تاریخ خوزستان

تعیین تکلیف پرونده بزرگترین قاچاق کالا در تاریخ خوزستان

مهدی طیبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: رأی نهایی برای ۳۶ هزار کولرگازی قاچاق خوزستان در شعبه تجدیدنظر ویژه سازمان تعزیرات حکومتی قوه قضاییه، تایید و به اجرای احکام این سازمان ارسال شد.

وی گفت: رئیس قوه قضاییه در راستای اعاده دادرسی و بررسی مجدد موضوع ماده ۵۰ مکرر ۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پرونده قاچاق ۳۶ هزار و ۵۱۳ کولرگازی دو تیکه و پنل موتور، رأی صادره شعبه تجدیدنظر ویژه سازمان تعزیرات حکومتی را تائید کرد.

طیبی افزود: رئیس قوه قضائیه پس از بررسی مجدد این پرونده، رأی صادره را خلاف شرع ندانست و خواستار رفع توقف عملیات اجرای حکم صادره شده است.

با دریافت نظر نهایی رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان تعزیرات حکومتی هم دستور اجرای حکم قطعی این پرونده را صادر و مأموران اجرای احکام تعزیرات حکومتی خوزستان موظف شدند برای تعیین تکلیف کالا‌های مکشوفه دستورات لازم را به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کنند.

شعبه اول ویژه تجدیدنظر سازمان تعزیرات حکومتی، شرکت متخلف را علاوه بر ضبط کالا به نفع دولت و ممنوعیت دو ساله از فعالیت به پرداخت هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرده بود که این حکم به عنوان یکی از احکام قطعی و مهم شعب سازمان تعزیرات حکومتی با قید فوریت به اجرا گذاشته می‌شود.

کولر‌های قاچاق که در سال ۱۳۹۷ توقیف شدند و از طریق دریا وارد کشور شده‌اند هم‌اکنون در انبار اموال تملیکی اهواز نگهداری می‌شود و احتمال دارد به زودی برای فروش به مزایده عمومی گذشته شود.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت قرار دارد.

کولرگازی یکی از مهمترین اقلام قاچاق است که به صورت غیرقانونی از طریق آب‌های ساحلی خوزستان وارد کشور می‌شود.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون و ۳۷۹ تن کالا در بندر امام خمینی

س مرداد ۳ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، داود چگنی اظهار داشت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های نفتی و غیرنفتی طی چهار ماهه نخست سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) به بیش از ۱۳ میلیون و ۳۷۹ تن رسید. وی در ادامه افزود: تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی از ابتدای […]