تخلیه و بارگیری ۱.۴ میلیون تن مواد شیمیایی و نفتی در بندر بوشهر

تخلیه و بارگیری ۱.۴ میلیون تن مواد شیمیایی و نفتی در بندر بوشهر

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد شکیبی نسب در سمینار مدیریت حوادث شیمیایی در بندر بوشهر با اشاره به اهمیت این دوره‌های آموزشی در پیشگیری از حوادث اظهار داشت: در یک سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن مواد شیمیایی و نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده که به تناسب این حجم کالای خطرناک اهتمام ویژه‌ای نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با این حوزه ایجاد شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر حمل‌و‌نقل دریایی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: از نظر وزنی بیش از ۹۰ درصد و ارزشی  بیش از ۸۵ درصد کالا‌های صادراتی و وارداتی کشور به وسیله حمل‌و‌نقل دریایی انجام می‌شود که این نشان از جایگاه ویژه حمل‌و‌نقل دریایی در تجارت بین‌المللی دارد.
وی بیان کرد: جابه‌جایی حجم قابل توجهی از کالا‌های خطرناک بر بستر دریا اهمیت و حساسیت بالایی دارد که می‌طلبد فعالان صنعت دریایی و بندری به خطرات این محموله‌ها اشرافیت کامل داشته باشند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: بدون تردید سازمانی در عرصه بازار رقابت‌‎های ملی و بین‌المللی ماندگار است که آموزش و به روز‌رسانی در حوزه‌های مختلف سرلوحه کار آن باشد.
شکیبی نسب ادامه داد: در بندر مورد مراجعه صاحبان کالا و مالکان کشتی‌ها نیز بدون تردید بندری که به لحاظ ایمنی و امنیت شرایط خوبی داشته باشد مورد استقبال بیشتری قرار می‌گیرد.
وی افزود: در این راستا اقدام‌های بسیار خوب و ارزشمندی با مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی انجام شده تا با بهره‌گیری از دانش روز، مدیریت بسیار مطلوبی در ورود و خروج کالا‌های خطرناک در بنادر استان داشته باشیم.
شکیبی نسب اظهار کرد: ارتقاء دانش کارکنان در حوزه کالا‌های خطرناک بسیار مهم و حیاتی است و هیچگاه نباید به آموزش به چشم هزینه نگاه شود چراکه آموزش و تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه برای هر مجموعه یک سرمایه گذاری ارزشمند محسوب می‌شود.
وی گفت: در همین راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر می‌کوشد تا دوره‌های آموزشی سال ۱۴۰۲ را با هدف کارآمدی و توانمندسازی بیشتر سرمایه انسانی به شکلی منظم و مستمر برگزار کند.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

آتش سوزی یک کشتی باری در سواحل هلند

چ مرداد ۴ , ۱۴۰۲
به گزارش مانا، گارد ساحلی هلند اعلام کرد، در آتش سوزی یک کشتی باری با نزدیک به ۳۰۰۰ وسیله نقلیه در سواحل هلند یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند. این آتش سوزی سه شنبه شب در کشتی ۱۹۹ متری فرامنتل ثبت شد که از آلمان به مصر در […]