سازمان ملل از تخلیه نفت از نفتکش صافر به یک کشتی جایگزین خبر داد

به گزارش مانا، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز سه‌شنبه به‌وقت محلی افزود: یک عملیات پیچیده نجات‌بخش دریایی در دریای سرخ در سواحل جنگ‌زده یمن برای انتقال یک میلیون بشکه نفت از نفتکش صافر به یک کشتی جایگزین در حال انجام است.

دبیر کل سازمان ملل اضافه کرد: انتقال نفت از این کشتی گام بسیار مهمی برای جلوگیری از یک فاجعه زیست‌محیطی و انسانی در مقیاس عظیم است.

گوترش تصریح کرد: در صورتی که برای انتقال این نفت اقدام نمی‌شد، کشتی ممکن بود منفجر شود یا شکسته شود و چهار برابر نفت آزاد شده در فاجعه اکسون والدز را به آب‌های آزاد بریزد.

دبیر کل سازمان ملل گفت: این فاجعه می‌توانست جوامع ماهیگیری را از بین ببرد، صدها هزار شغل را فوری نابود کند، کل جوامع در معرض سموم کشنده قرار دهد، بنادر بزرگ یمن از جمله حدیده و سلیف را تا اطلاع ثانوی تعطیل، غذا، سوخت و منابع نجات برای میلیون‌ها نفر را متوقف، آب، صخره‌های مرجانی، زندگی دریایی را کاملاً ویران و حمل‌ونقل را در تمام مسیر تا کانال سوئز برای هفته‌ها مختل کند.

گوترش اضافه کرد: در صورتی که این نفت به آب‌های آزاد نشت پیدا می‌کرد هزینه بالقوه پاک‌سازی به تنهایی می‌توانست به ده‌ها میلیارد دلار برسد.

او تأکید کرد: ما باید در این دوره حساس با هم همکاری کنیم تا باقی مانده این بمب ساعتی را خنثی کنیم و از بدترین نشت نفت احتمالی در دوران خود جلوگیری کنیم.

منبع

آخرین اخبار دریایی:

آخرین ویدئوهای دریایی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست بعدی

هشدار زرد هواشناسی در مناطق ساحلی خوزستان / وقوع گرد و خاک و افزایش دما

چ مرداد ۴ , ۱۴۰۲
محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بررسی و تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، نشان می‌دهد در اغلب مناطق ساحلی خوزستان با وقوع گرد و خاک، شاهد کاهش کیفیت هوا و افزایش آلاینده‌های جوی خواهند بود. وی با بیان اینکه هوای گرم و سوزان همچنان تا هفته آینده نیز […]